در سال دوم ، Hideo Kojima تجهیزات فلزی را ساخت و یک مار جامد را در جهان معرفی کرد. این شخصیت بعداً به یکی از شخصیت های شناخته شده جهان بازی تبدیل شد. اما در اولین حضور خود ، او شخصیتی ساکت و محکم بود که حتی یک کلمه نمی گفت.

در مصاحبه ای ، کوجیما دلیل سکوت مار جامد را توضیح داد و تجربیات اولیه خود را با صداها و محدودیت های تکنولوژیکی آن زمان توضیح داد.
بازی ها در آن زمان محدود بودند

در مصاحبه اخیر با مجله A ، کوجیما توضیح داد که چرا Solid Snake در اولین بازی Metal Gear که در اواخر دهه 1980 منتشر شد ، یک قهرمان ساکت بود:
در طول سال 2 ، وقتی وارد صنعت بازی شدم ، شخصیت ها صدا نداشتند. حتی پلیس Kanji نیز وجود نداشت و شخصیت ها با گفتگوهای خود یکی یکی روی صفحه نمایش داده می شدند. Solid Snake ، قهرمان اولین مسابقه من ، Metal Gear (1987) ، به عنوان یک مرد خشن و ساکت متولد شد.
با این حال ، طولی نکشید که همه چیز تغییر کند. این توسعه دهنده افسانه ای توضیح داد که تنها یک سال پس از انتشار Metal Gear ، یک پرش تکنولوژیکی رخ داده است و NEC یک کنسول دیسک CD-ROM² را راه اندازی کرد. این تحول ، رویای کوجیما را به واقعیت نزدیک کرد:
از آنجا که رسانه CD بود ، استفاده از گفتگوی آوازی امکان پذیر بود. چیزی که تا آن زمان امکان پذیر نبود. من یکی از اولین افرادی بودم که بازی را تشدید و بازسازی کردم.
این اولین تجربه من در ضبط صدا بود. من خودم بازیگران بازیگران را انجام دادم ، اما از آنجا که کاملاً خارجی بودم ، مدیریت را به یک آژانس دادم. من از کوبه به یک استودیوی توکیو با اولین قطار بلند -اسپید رفتم. صداهای مشهور و با استعدادی قبلاً پشت میکروفون منتظر بودند.
هیچ وقت برای تبریک یا حتی جلسات هماهنگی وجود نداشت. ما یک برنامه ریزی بسیار فشرده داشتیم و تقریباً تمام صداها در کمتر از نیم روز ثبت شد. امکان ساخت یا دانستن بیشتر وجود نداشت. پشیمانی و پشیمانی از این تجربه اول تأثیر زیادی در نحوه ضبط صدای من در پروژه های آینده داشت.
از این لحظه ، تاریخ. کوجیما همچنان توضیح داد که تیم های مختلف وی همیشه سعی در نوآوری در زمینه ضبط صدا داشته اند. امروزه ، بازی های Kojima به دلیل حضور ستاره های هالیوود و بازی های ویژه ، تجربه سینمایی را ارائه می دهند. بنابراین می توانیم بگوییم که او موفق به رسیدن به هدف شد.