نهمین به روزرسانی بازی GTA 5 پس از سه سال راه اندازی در PlayStation 2 و Xbox Series X / S. برای رایانه شخصی منتشر شد.

به گفته یوروگامر ، بازی GTA 5 از مشکلی رنج می برد که بسیاری از بازی های این دوره بدون روشنایی جهانی مسیر ری (یا به طور خلاصه RTGI) مشکل دارند. با این حال ، نور غیرمستقیم به روشی جالب مدیریت می شود. طبق تحقیقات ، این بازی یک کارت مکعب از موقعیت دوربین بازیکن ایجاد می کند که به نظر می رسد مانند بسیاری از عناوین مسابقه است. این به بازی بازتاب تقریبی عناصر واقعی مانند اتومبیل می دهد و برای سطوح واضح تر به نظر می رسد و بازی از نسخه فیلتر شده استفاده می کند تا سایه ها کاملاً سیاه نباشند. مشکل این است که نور فقط از یک زاویه واحد نشان داده می شود ، به همین دلیل همه مناطق خاکستری GTA 5 خاکستری یا خیلی تاریک به نظر می رسند. هر آنچه در معرض نور خورشید قرار نمی گیرد در نور یا نور تقریباً آبی سایه زده می شود و لبه های هندسی با یک مسدود کننده محیطی ضخیم در فضای صفحه تزئین می شوند.
لازم به ذکر است که عملکرد RTGI در نسخه کنسول نسل نهم GTA 5 در دسترس نیست و نسخه PC بهبود یافته با روشنایی با کیفیت در محیط های مختلف به عنوان یک برگه برنده عمل می کند. بازتاب های RT نیز بخشی از این ترکیب هستند ، به عنوان مثال ، ظاهر بازتاب در ویندوز را به طور قابل توجهی اصلاح می کند و نسخه های شطرنج آنها را به سطح RT در هر پیکسل تبدیل می کند.
با توجه به ریخته گری دیجیتال تریلر اولیه GTA 6 ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بازی های Rockstar ، مانند نسخه بهبود یافته GTA 5 در PC ، از عملکرد RTGI در بازی زیر استفاده می کنند.
بازی مورد انتظار GTA 6 باید پاییز امسال برای پلی استیشن 2 و سری Xbox X / S. منتشر شود