سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (SIE) اعلام کرده است که پلی استیشن 4 هنوز بخش مهمی از تجارت آن است.
دیروز در جریان جلسه کاری سونی اطلاعات جدیدی در رابطه با برنامه پلی استیشن و استراتژی های آینده منتشر شد. فایل کامل این گزارش را می توانید در این آدرس دریافت کنید.
هیداکی نیشینو که اخیرا به عنوان مدیرعامل جدید پلی استیشن منصوب شد، اعلام کرد که کنسول پلی استیشن 5 سودآورترین نسل برای سونی است. با این حال، مشخص شد که کاربران پلی استیشن 4 حدود نیمی از مشترکین فعال فعلی را تشکیل می دهند. نیشینو در این جلسه گفت:
همانطور که می بینید، تعداد کاربران فعال پلی استیشن 5 به طور قابل توجهی در حال افزایش است و حدود نیمی از مشترکین فعال ماهانه را شامل می شود. اگرچه پلی استیشن 4 هنوز بخش قابل توجهی از تجارت ما را نشان می دهد، بازیکنان پلی استیشن 5 نسبت به نسل قبلی فعال تر هستند و ما انتظار داریم این روند ادامه یابد.
طبق گزارش SIE، کاربران پلی استیشن 5 نسبت به نسل قبلی پول بیشتری خرج می کنند و زمان بیشتری را صرف بازی می کنند. کاربران پلی استیشن 5 به طور متوسط 176 درصد بیشتر برای محتوای الحاقی، 57 درصد بیشتر برای خدمات و 34 درصد بیشتر برای تجهیزات جانبی هر کنسول هزینه می کنند. در حالی که هر کاربر 12 درصد کمتر برای بازی هزینه می کند.
دانیل احمد، رئیس تحقیقات نیکو پارتنرز، اخیراً گفت که بازی های مبتنی بر سرویس، انتقال به یک کنسول جدید را منحصر به فرد کرده است.
یکی از مواردی که انتقال به نسل نهم را با نسلهای دیگر متفاوت میکند این است که بازیهای مبتنی بر سرویس اکنون نقش بزرگتری دارند. پلی استیشن 5 ممکن است در همان دوره به اندازه پلی استیشن 4 فروش داشته باشد، اما دارندگان پلی استیشن 3 هر روز بسته های الحاقی و Battlepass نمی خریدند.
سونی در ادامه اعلام کرد که میخواهد با استفاده از تجهیزات جانبی و گسترش آن به دستگاههای جدید، پلیاستیشن 5 را به گیمرهای بیشتری معرفی کند. طبق آخرین گزارش، سونی موفق به فروش 59.3 دستگاه پلی استیشن 5 شده است. پلی استیشن 4 در همین مدت 60 میلیون دستگاه فروخته است.
در این جلسه، آقای Herman Hulst اعلام کرد که پلی استیشن به توسعه فرنچایزهای محبوب خود، تقویت قابلیت های سرویس گرا و گسترش کار خود به دستگاه های جدید ادامه می دهد.
هولست همچنان در مورد آثار جدید استودیو پلی استیشن صحبت کرد.
بازیهای اصلی پلیاستیشن از فرنچایزهای موفق و لایسنسهای جاهطلبانه جدید تولید میشوند و این بازیها توسط استودیوهای اثبات شده توسعه خواهند یافت. این روند با بازی های سرویس محور و عناوین تجربی نوآورانه همراه خواهد بود.
پلی استیشن همچنان به انتشار بازی های تک نفره ابتدا روی کنسول ادامه می دهد. البته بازی های مبتنی بر خدمات هم کنسول ها و هم رایانه های شخصی را هدف قرار خواهند داد.
در اوایل سال جاری، بخش بازی سونی حدود 8 درصد از 900 کارمند خود را در تصمیمی که آن را «بسیار دشوار» خواند، اخراج کرد. این شرکت قبلا تایید کرده بود که تا آوریل 2025 هیچ برنامه ای برای انتشار یک بازی اصلی اصلی از هیچ یک از فرنچایزهای موجود ندارد.