لنینگ ادعا کرد که با توجه به تغییر تاریخ انتشار، بازی به طور قابل توجهی بهتر از چیزی است که تیم سازنده تصور می کرد.
او توضیح داد:
خالق بازی Oddworld: Soulstorm اخیرا در مصاحبه ای گفته است که انتشار این بازی در سرویس پلی استیشن پلاس تاثیر مخربی بر آمار فروش او داشته است.
به نوعی این سرویس یک شمشیر دو لبه است… من برای شما یک مثال از Soulstorm میآورم. در ابتدا فکر کردیم قرار دادن این بازی در این سرویس یک ضرورت است.
ما با مسائل مختلفی از جمله بدهی ها، مسائل فنی و تعداد کارگران مواجه بوده ایم و صنعت بازی به سرعت در حال رشد است و شرکت های بزرگ در حال جمع آوری ثروت هستند.
به دلیل قراردادهای محرمانه، توسعه دهندگان اجازه ندارند در مورد جزئیات دقیق قراردادهای پلاس پلاس خود صحبت کنند، اما واضح است که سونی معمولاً هزینه ای را برای اطمینان از موفقیت بازی های این سرویس پرداخت می کند.
Lorne Lanning معتقد است که استودیو پتانسیل فروش خود را به دلیل محبوبیت و پذیرش غیرمنتظره عنوان در سرویس پلی استیشن پلاس، Oddworld: Soulstorm از دست داده است. همانطور که می دانید سرویس پلاس دو تا چهار بازی در ماه را به صورت رایگان ارائه می دهد.
وقتی از لنینگ در مورد پلی استیشن پلاس سوال شد، گفت:
علیرغم ادعاهای لنینگ، بسیاری از توسعه دهندگان دیگر از گنجاندن بازی های خود در سرویس پلی استیشن پلاس سود برده اند. به عنوان مثال، بسیاری از موفقیت های Fall Guys به دلیل قرار گرفتن آن در سرویس پلی استیشن پلاس بود و سپس این بازی توانست فروش 7 میلیون نسخه ای را در استیم به ثبت برساند. علاوه بر این، این بازی توانست رکورد بیشترین دانلود را در تاریخ سرویس پلی استیشن پلاس بشکند.
این توسعهدهنده کهنهکار اخیراً در پادکست Xbox Expansion Pass (رونویسی شده توسط VGC) ادعا کرد که علیرغم پیشبینیها، Oddworld: Soulstorm زمانی که به صورت رایگان در سرویس پلیاستیشن پلاس در دسترس بود، بسیار محبوب بود. در واقع، استودیو Oddworld Inhabitants انتظار داشت که Oddworld: Soulstorm زمانی که به عنوان یک سرویس رایگان پلی استیشن پلاس منتشر شد، حدود 50000 تا 100000 بار دانلود شود، اما این تعداد به بیش از 4 میلیون نسخه رسید. .
هر چه بیشتر بفروشیم، درآمد کمتری می توانیم داشته باشیم. زمانی که بازی منتشر شد می توانستیم 50000 نسخه بفروشیم، شاید 100000 نسخه. این تعداد کمی بود، زیرا تعداد کمی پلی استیشن 5 در بازار وجود داشت.
او اضافه کرد که در ابتدا برای اضافه کردن Oddworld: Soulstorm به سرویس پلی استیشن پلاس به دلیل کمبود کنسول پلی استیشن 5 مردد بود، اما در نهایت تیم سازنده بازی موافقت کرد و لنینگ فکر کرد که این یک معامله خوب است.
ما بیشترین دانلود را در پلی استیشن 5 در طول دوره خود داشتیم، اما فکر می کنم حدود 4 میلیون نسخه یا چیزی مشابه به صورت رایگان از طریق سرویس پلی استیشن پلاس دانلود شد. بنابراین برای ما مخرب و مخرب بود.
تحریریه ICTNN شبکه خبری