Black Myth: Wukong بدون شک یکی از موفق ترین عناوین امسال بود. این بازی اکشن نقش آفرینی که توسط استودیوی چینی Game Science ساخته شده است نشان از ظرفیت بالای استودیوهای آسیایی دارد. و به نظر می رسد چین بیشتر بر صنعت بازی تمرکز کرده است و بر این موفقیت استوار است.
موفقیت بازی جدید Game Science نه تنها این استودیو بلکه سایر بازی سازان چینی را نیز برانگیخته است. بنابراین ممکن است در سال های آینده شاهد موفقیت های بزرگ تری از سوی چینی ها باشیم. چین در ماه آگوست 117 بازی ویدیویی را چراغ سبز نشان داد که طبق یک گزارش جدید، انتظار میرود اکثر آنها در سال 2024 منتشر شوند.
چند هفته پس از انتشار، Black Myth: Wukong همچنان با میانگین حدود 1.5 میلیون بازیکن همزمان، پرفروشترین عنوان در Steam است. این بازی چندین رکورد را شکست و حتی در زمان انتشار به دومین بازی پربازیگر در استیم تبدیل شد. از سوی دیگر، بازی هایی مانند Concord و Suicide Squad اخیرا با شکست های بزرگی مواجه شده اند.
بنابراین شاید بهتر باشد صنعت بازی های ویدیویی از موفقیت علوم بازی الهام بگیرد. استودیوهای کره جنوبی نیز پیشرفت خوبی داشته اند و با بازی هایی مانند Stellar Blade و Lies of P نام خود را به دست آورده اند.
بر کسی پوشیده نیست که استودیوهای آسیایی اکنون در مسیر درستی قرار دارند و انتظار میرود استودیوهای دیگر نیز از این مسیر پیروی کنند. برخی از بازی های معرفی شده مانند Project DT نیز پتانسیل بالایی دارند و نمی توانیم منتظر باشیم تا ببینیم چه تجربیاتی در انتظارمان است.