Mike Ybarra، رئیس سابق بلیزارد، میگوید بازیکنان میتوانند پس از اتمام یک بازی به توسعهدهندگان پاداش دهند.
در این خصوص آقای ایبارا با انتشار متنی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد:
بازی هایی هستند که بعد از اتمام آنها از اینکه چقدر عالی هستند شگفت زده می شوم. اغلب آرزو می کنم که بتوانم به توسعه دهندگان این بازی ها 10 یا 20 دلار اضافی بدهم، زیرا ارزش این عناوین بیش از 60 یا 70 دلاری است که در ابتدا قیمت داشتند.
اکثر مردم این ایده را دوست ندارند و می گویند که از پرداخت هزینه اضافی برای بازی ها خسته شده اند، اما من این را به عنوان یک سناریوی متفاوت می بینم.
رئیس سابق بلیزارد عناوینی مانند Horizon: Zero Dawn، God of War، Red Dead Redemption 2، Baldur's Gate 2 و Elden Ring را به عنوان نمونههایی از بازیها ذکر میکند که باعث شد به فکر استفاده از مدل مذکور باشد. در حالی که بسیاری از توسعهدهندگان مستقل راههایی برای تأمین بودجه دارند، این امر برای بازیهای با بودجه کلان نادر است.
یکی از کاربران در پاسخ به مایک ایبارا گفت که اگر بازیکنی تجربه یک بازی را دوست داشته باشد، می تواند آن بازی را به دوست خود در استیم هدیه دهد و به این ترتیب افکت دو بار خریداری می شود.
ناشران بازی های ویدیویی نسل نهم کنسول های خانگی به دلیل افزایش هزینه های ساخت، قیمت عناوین خود را تا 70 دلار افزایش داده اند. با این حال، گیمرها به طور کلی از شرکت هایی که برای بازی ها هزینه اضافی دریافت می کنند و پرداخت های درون برنامه ای را به هزینه 70 دلاری اضافه می کنند، ابراز نارضایتی کرده اند.
برخی از ناشران با آگاهی از واکنش شدید بازیکنان، پس از انتشار بازی، خریدهای درونبرنامهای را آغاز کردند و ظاهراً سعی داشتند از برجستهکردن این مشکل به عنوان بخشی از فرآیند بررسی رسانهها جلوگیری کنند. با این حال، این همیشه موفقیت آمیز نبوده است. اخیرا اضافه شدن خریدهای درون برنامه ای به Tekken 8 باعث اعتراض شدید بازیکنان شد.
بلیزارد به شدت به یک مدل اشتراک برای World of Warcraft متکی است، اما همچنین به طور منظم پوستهها و موارد دیگر را در Overwatch 2 و بستههای نقشه در Hearthstone میفروشد.