سونی می خواهد به طور خودکار سختی بازی ها را در زمان واقعی بر اساس سطح مهارت بازیکنان تنظیم کند. بازیکنی که در یک منطقه ضعیف باشد مشکلی نخواهد داشت.
سطوح سختی ارائه شده در بازی ها می تواند مشکلات زیادی را برای بسیاری از بازیکنان ایجاد کند و حتی در اجرای آنها کاملا نامتعادل باشد. حق ثبت اختراعی که اخیراً از سونی صادر شده است با هدف ایجاد تعادل در سطح دشواری با تنظیم سختی بازی ها در زمان واقعی بر اساس سطح مهارت کاربران است. این سیستمی است که به ندرت و عمدتاً در صنعت بازی های ویدیویی استفاده می شود.
مقاله سفید با عنوان «سطح دشواری تطبیقی برای فعالیتهای مبتنی بر مهارت در محیطهای مجازی»، بهطور پویا دشواری بازی را بر اساس عملکرد کاربر تطبیق میدهد. از بین بردن تعداد زیادی از دشمنان به مرور زمان آنها را دشوارتر و پیچیده تر می کند. با این حال، این تضمین میکند که دشواری چالشهای خاصی که هنوز برای کاربر ضعف محسوب میشوند، افزایش نمییابد.
داده های جمع آوری شده را می توان ارزیابی کرد تا مشخص شود که آیا سطح عملکرد کاربر با سطح عملکرد مورد انتظار مطابقت دارد یا خیر. وقتی سطح عملکرد کاربر با سطح عملکرد مورد انتظار مطابقت ندارد، تنظیماتی که سختی بازی را تغییر میدهند میتوانند به طور خودکار تغییر کنند.
سونی همچنین پارامترهای خاصی را در نظر می گیرد که ممکن است بر روی سیستم تأثیر بگذارد. ویژگی های مربوط به سرعت حرکت، قدرت شخصیت، تعداد دشمنان، سختی هوش مصنوعی دشمن و غیره. می تواند به آرامی در طول زمان با پیشرفت بازی افزایش یا کاهش یابد. سطح معینی از انتظارات باید برآورده شود تا اینکه یک بازیکن شایسته سختی بالاتر تلقی شود.
ناشر می گوید بازی های فعلی اغلب دارای دشمنان و چالش های نامتعادل هستند. ممکن است مجموعهای از دشمنان داشته باشید که کشتن آنها بسیار آسان است، بدون تلاش زیاد، یا ممکن است در نوبت بعدی کاملاً برعکس را تجربه کنید. یک کاربر همچنین می تواند به سادگی در برابر نوع خاصی از دشمن صلاحیت نداشته باشد.
از آنجایی که بازی های امروزی دارای سطوح دشواری ثابت هستند، کاربری که از بازی در یک سطح لذت می برد، ممکن است در سطح دشواری بالاتر از بازی لذت نبرد. اجرای سیستم فوق خستگی و ناامیدی را که ممکن است به دلایل فوق و خیلی موارد دیگر ایجاد شود از بین می برد. لازم به ذکر است که در حال حاضر چندین بازی از سیستمی مشابه آنچه در سند قانونی بحث شده است استفاده می کنند. عناوینی مانند Resident Evil 4، Left 4 Dead و حتی اولین Crash Bandicoot از نسخه ای از این سیستم استفاده کردند. سونی می خواهد این سیستم را به سطح بالاتری برساند.