Assassin's Creed Shadows به یکی از بحث برانگیزترین بازی های این سریال تبدیل شده است. رسانه ها و هواداران خطاهای تاریخی این عنوان شاکیان هستند و یوبی سافت اکنون پاسخ داده است.

Ubisoft سرانجام به اوضاع پاسخ داد و گفت که سایه های Creed Assassin براساس یک داستان خیالی ساخته شده است. در مصاحبه با سایت 4Gamer ، از مدیر خلاق یوبی سافت دعوت شد تا معنای اصطلاح “وفاداری به تاریخ” را توضیح دهد. او در مورد آن گفت.
هدف ما آشنایی با بازیکنان با تاریخ و رویدادهای تاریخی ، سپس انگیزه برای رفتن به موزه ها و مکان های دیگر برای یادگیری یک داستان واقعی است.
توسعه دهندگان گفتند که هدف آنها این است که مردم تاریخ تاریخی و وقایع کلی آن را می دانند و کسانی که علاقه مند به تاریخ هستند بعداً در موزه ها خواهند بود تا از تاریخ واقعی آگاه شوند.
علاوه بر این ، توسعه دهندگان گفتند که سری Assassin's Creed از زمان انتشار اولین بازی در سال 2 کاملاً تخیل بوده است و افزودن عناصر دراماتیک برای ایجاد دنیای جذاب و سرگرم کننده ضروری است.
توسعه دهندگان گفتند که در طی مراحل ساخت بازی ، آنها اطلاعات زیادی در مورد فرهنگ ژاپنی داشتند ، اما بعد از این همه سال ، آنها هنوز دانش کافی کسب نکرده اند.