در مصاحبه ای با پادکست Kinda Funny، مدیر برند ایکس باکس، فیل اسپنسر، در مورد کیفیت پایین Redfall صحبت کرد و مسئولیت آن را پذیرفت.
او در این قسمت گفت:
هیچ چیز برای من سخت تر و طاقت فرساتر از این نیست که جامعه ایکس باکس را ناامید کنم و تماشا کنم که اعتمادشان را از دست بدهند. من از خودم ناامید و عصبانی هستم. وقتی به روند ساخت بازی برگردیم و آن را بررسی کنیم، وقتی اعلام کردیم که نرخ فریم 60 خواهد بود و در نهایت مجبور شدیم بازی را تنها با نرخ فریم 30 در دسترس عموم قرار دهیم، یک پانچ جدی بود. در چهره و ما شایسته آن بودیم. واکنش منتقدان آن چیزی نبود که انتظار داشتیم. ما بلند می شویم و آموخته هایمان را مرور می کنیم. چگونه می توانیم پیشرفت کنیم؟
البته من در مقابل یک چیز ایستاده ام. واضح است که از نظر اجرا و کیفیت میتوانستیم کارهایی انجام دهیم، اما کاری که هرگز انجام نمیدهم این است که در مقابل خلاقیت و ایدههای تیمها قرار بگیرم. من از طرفداران آرکین آستین هستم، آنها سابقه بسیار خوبی دارند. وقتی بازی می کنند [Redfall] آنها به اهداف داخلی خود دست نیافته بودند. من فکر می کنم کمی ساده لوحانه است که بگوییم بازی را به تعویق انداختید، هسته اصلی بازی با آن چیزی که ما انتظار داشتیم متفاوت بود.
تیم Arkin در حال حاضر در حال بررسی بازخورد بازیکنان است. ما در حال حاضر روی نرخ فریم 60 کار می کنیم و تاخیر انتشار داریم. ما به حمایت و کار روی بازی ادامه خواهیم داد، اما من همچنین می دانم که یک بازی 70 دلاری است و مسئولیت کامل آن را بر عهده می گیرم.
ساعاتی پیش وب سایت Windows Central با انتشار مطلبی اعلام کرد که ایکس باکس هیچ نقشی در توسعه و نظارت بر Redfall نداشته است.
منابع مختلف به من گفته اند که ایکس باکس مطلقاً هیچ نقشی در این پروژه ندارد و این بازی تحت مدیریت مت بوتی، رئیس استودیو ایکس باکس نیست. در واقع، درست یا نادرست، Arkin بخشی از استودیوی بازی Xbox نیست.
اسپنسر همچنین بر این شرکت بزرگ نظارت دارد و کیفیت پایین بازی هم تقصیر او نیست. اما به نظر من باید در مورد مدیریت پروژه سوال بپرسید. البته هدف این مقاله دفاع یا انتقاد از سیاست های مایکروسافت نیست، بلکه بیان واقعیت هاست. سوال اصلی این است که آیا مایکروسافت باید سلسله مراتب بهتری برای نظارت بر استودیوها سازماندهی کند یا خیر؟
به جز Corden، Windows Central
نظرت راجع به آن چیست؟