وارن اسپکتور در جشن Deus Ex تأکید کرد ، اگرچه او ایده بازی را پیش برد ، اما او تنها نبود و موفقیت همه اعضای تیم توسعه دهنده بود.

پس از هفت سال سکوت ، Deus Ex رسمی در کانال YouTube به مناسبت 5 سالگرد این سریال فعال شد تا ویدئویی از کارگردان بازی وارن اسپکتور را منتشر کند. اسپکتور در این ویدئو گفت.
من خوشحالم و افتخار می کنم زیرا مانند هر توسعه دهنده ، امیدوارم کاری انجام دهم که برای مدت طولانی در ذهن مردم باقی بماند. من خوش شانس بودم که به این هدف دست یافتم. علاوه بر این ، من متحیر هستم! از آنجا که من انتظار نداشتم یا حتی جرات نمی کردم امیدوارم که Deus Ex بسیار بادوام باشد ، اما اکنون ما اینجا هستیم. توجه داشته باشید که من از کلمه ما استفاده کردم. یکی از واقعیت های توسعه بازی این است که انجام آن آسان است ، اما تولید و تحقق این ایده ها دشوار است. برای ساختن یک عنوان خوب به یک تیم بزرگ نیاز دارید. اگرچه ایده Deus Ex از من به وجود آمد ، اما اعتبار متعلق به تیم بزرگی است که واقعیت آن را متحول کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه نمی تواند به همه افرادی که در این بازی کار می کردند ، اشاره کند ، اما برخی از این افراد کلیدی به نام هاروی اسمیت (طراح اصلی) ، کریس نوردن (برنامه نویس اصلی) ، جی لی (مدیر هنری) ، شلدون پاکوتی (نویسنده اصلی) و الکس براندون (مدیر صدا) نامگذاری شدند. مشخصات می گوید:
این افراد و سایر توسعه دهندگان تمام ایده های من را بهبود بخشیده اند و تیم را به اجرای این ایده ها در سطحی که هرگز فکر نمی کردم ، انجام داده اند. بدون آنها ، Deus Ex احتمالاً اصلاً وجود نخواهد داشت که مطمئناً هیچ بازی ای وجود ندارد که ارزش جشن تولد وی را داشته باشد. از آنجا که ما نه تنها یک بازی انجام داده ایم بلکه چیزی را ایجاد کردیم که بر بازی های آینده تأثیر بگذارد. این دنیایی بود که مردم می خواستند دوباره و دوباره زندگی کنند. بنابراین بیایید 5 سال آینده نگاه کنیم.
در سالهای اخیر ، سری Deus Ex دوره سختی بوده است ، حتی گزارش می دهد که نسخه جدیدی که باید ساخته شود پس از دو سال توسعه بوسه لغو شده است. اما تأثیر ایجاد شده توسط Deus EX فراتر از خود بازی است. بخش عمده ای از اصول و استانداردهای مورد استفاده امروز در طراحی بازی های همهجانبه SIM برای اولین بار در Deus Ex یافت شد. این موارد حتی ژانرهای مختلفی را تحت تأثیر قرار داده است. افراد در پشت توسعه نسخه های مدرن این مجموعه ، مانند Deus Ex: Human Revolution ، اکنون با تیم توسعه Fable 4 همکاری می کنند.