هیدو کوجیما ، مدیر Death Stranding 2: در ساحل ، در مصاحبه ای با واشنگتن پست گفت که با وجود پیامدهای اولیه ، نسخه دوم این بازی عمداً بازی را غریبه نمی کند. این واکنش در پاسخ به اظهارات Woodkid ، آهنگساز مشترک این بازی بود و گفت که کوجیما تصمیم گرفته است پس از دریافت نظرات “بیش از حد مثبت” از کاربران ، این بازی را بزرگتر کند.

در این مصاحبه ، کوجیما تأکید کرد که هدف واقعی سخنان Woodkid به درستی منتقل نشده است و او هرگز به عمد بازی را غریبه نکرد. او گفت.
این فقط یک اثر جانبی است که این بازی یک بازی Hydo Kojima است.
کوجیما همچنین گفت:
آنچه من گفتم این است که این بازی نباید قابل هضم باشد. چیزی که نمی تواند برای مدت طولانی در ذهن مردم بماند. این همان کاری است که من می خواستم متفاوت انجام دهم.
بر خلاف مفهوم عمومی ، کوجیما توضیح داد که پس از انجام تست های متمرکز ، او بازی را تغییر داد تا “قابل پخش تر و سرگرم کننده تر” برای کاربران شود. این بدان معنی است که برخی از ویژگی های بازی پیچیده را تغییر داده است تا تجربه نهایی جذاب تر برای عموم شود.
کوجیما همچنین به دهمین سالگرد تأسیس استودیوهای تولیدی Kojima اشاره کرد و آن را “تظاهرات برای تمام اتصالی که ما برقرار کرده ایم” توصیف کرد. وی همچنین فاش کرد که یکی از صحنه های مخفی Death Stranding 2 تنها نیمی از روند ضبط جنبش بود.