در حالی که PSVR 1 از دوربین متصل به پلی استیشن 4 برای ردیابی حرکت سر با پیروی از چراغ های LED کلاه استفاده می کرد، PSVR 2 در عوض دارای دوربین هایی روی خود کلاه است.
مینگ چی کو، تحلیلگر فناوری در هنگ کنگ در TF International Securities، اخیراً در توییتی اعلام کرد که هدست PSVR 2 احتمالاً در اوایل سال 2023 در دسترس خواهد بود و تولید انبوه آن از نیمه دوم سال 2022 آغاز می شود.
آخرین بررسی زنجیره تامین من نشان می دهد که مونتاژکنندگان و چندین تامین کننده قطعات، تولید انبوه هدست PSVR2 را با حدود 1.5 میلیون دستگاه در نیمه دوم سال 2022 آغاز خواهند کرد. بنابراین سونی می تواند بسته به نوع خود، این هدست را در سه ماهه اول سال 2023 عرضه کند. طرح گسترش بازی
توجه داشته باشید که رویداد بعدی State of Play که در تاریخ 2 ژوئن (13 ژوئن) برگزار می شود، بر روی عناوین پارتی و بازی های PSVR 2 متمرکز خواهد بود.
این تحلیلگر اضافه کرد که یکی از تغییرات اصلی در تولید PSVR، قرار دادن دوربین های ادغام شده در کلاه ایمنی بود که اولین PSVR فاقد آن بود.
در عصر VR، من معتقدم که سفارشات Genius با ASP بالا برای لنزهای کروی، لنزهای Fresnel و Pancake از Apple و غیر Apple محرکی برای رشد قوی و پیشرفت بهتر خواهد بود.
به گفته یک تحلیلگر فناوری، سونی ممکن است هدست PSVR 2 را در سه ماهه اول سال 2023 عرضه کند.
در حالی که تاریخ انتشار رسمی PSVR2 هنوز اعلام نشده است، مینگ چی کو اولین تحلیلگری نیست که اشاره می کند که این هدست در سال 2023 در دسترس خواهد بود. پیش از این در آوریل، راس یانگ، مدیر عامل شرکت مشاوران زنجیره تامین نمایشگر در آوریل ادعا کرد که هدفون های جدید سونی سال آینده در دسترس خواهند بود.
سونی هفته گذشته اعلام کرد که در حال آماده سازی بیش از 20 بازی برای تاریخ انتشار PSVR 2 است همچنین در ماه ژانویه اولین بازی این هدست با نام Horizon Call of the Mountain معرفی شد.
قابل توجه ترین ارتقاء سخت افزاری PSVR 2 استفاده از ماژول های نوری است. PSVR 1 به ماژول های نوری مجهز نبود. هدست PSVR 2 از شش ماژول نوری (چهار دوربین IR 720p و دو دوربین ردیابی چشم) استفاده می کند. Genius تامین کننده برتر لنز است. علاوه بر این، Genius تامین کننده اصلی لنزهای غیر کروی برای PSVR 2 است.
او در این باره گفت:
سونی همچنین تایید کرده است که هدست PSVR 2 از تکنیک رندر Foveated پشتیبانی می کند. در واقع، این تکنیک از یک ردیاب چشم برای بهبود کیفیت گرافیکی نرم افزار VR با کاهش کیفیت تصویر در دید محیطی کاربر استفاده می کند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری