نینتندو قصد دارد به انتشار بازی های دو بعدی از این فرنچایز و همچنین عناوین 3D Zelda ادامه دهد.
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom در ماه سپتامبر برای نینتندو سوییچ منتشر شد. اگرچه به نظر می رسد این بازی تا حدودی از Breath of the Wild و Tears of the Kingdom الهام گرفته است، اما از سبک دوبعدی بالا به پایین استفاده می کند که با اولین بازی Zelda در NES آغاز شد.
در طول تاریخ تقریباً 40 ساله این سری، نینتندو به انتشار بازیهای دو بعدی و سه بعدی ادامه داده است و به نظر میرسد برنامهای برای توقف آن وجود ندارد. ایجی آئونوما، تهیه کننده سری Zelda در مصاحبه ای با مجله Famitsu درباره نقش بازی های دو بعدی در این فرنچایز صحبت کرد.
وی در این خصوص اعلام کرد:
سبک گیم پلی از بالا به پایین که به طور مداوم در این سری استفاده می شود بسیار نزدیک به سبک بازی Zelda است و ما می خواهیم آن را برخلاف بازی های سه بعدی سری حفظ کنیم. ما نه تنها می خواهیم چیزی بسازیم که وارث مکانیک Echoes of Wisdom باشد، بلکه عناصر جدیدی را نیز اضافه کنیم.
Aonuma اضافه کرد که بازیهای 2D Zelda در طول سالها مکانیکهای متفاوتی داشتهاند. به نظر می رسد که نینتندو به دنبال اضافه کردن عناصر جدید به این سری خواهد بود و جالب است که ببینیم چه چیزی در آینده خواهد آمد.
جای تعجب نیست که نینتندو قصد دارد به ساخت سری های دو بعدی در کنار بازی های سه بعدی ادامه دهد. در همین راستا، بازی دو بعدی Echoes of Wisdom تاکنون بیش از 2.58 میلیون نسخه فروخته است. سری Zelda به طور کلی در طول دوران Nintendo Switch شاهد افزایش محبوبیت بوده است و انتشار ریمسترها و اسپینآفها تضمین میکند که این سری نسخههای جدید را طبق یک برنامه تقریباً سالانه دریافت میکند. سرمایهگذاری مداوم در بازیهای دو بعدی جدید تضمین میکند که طرفداران در انتظار بازیهای سه بعدی جدید چیز دیگری برای لذت بردن خواهند داشت.