نینتندو معتقد است که اگر بازیکنان از عنوانی ناامید شوند، انتشار بهروزرسانیها و شرایط فایدهای ندارد.
امروزه بسیاری از بازی های AAA دارای ایراداتی هستند که باعث می شود بازیکنان نقدهای منفی بنویسند. Cyberpunk 2077 نمونه بارز این است که چگونه در همان زمان CDPR حاضر به تسلیم نشد و در نهایت بازی را تغییر داد.
حتی گسترش محبوب Shadow of the Erdtree مشکلات عملکردی داشت که منجر به موجی از انتقادات در پلتفرم Steam شد. نینتندو نظرات خود را در مورد این موضوع به اشتراک گذاشته است و ماساهیرو ساکورای از توسعه دهندگان خواسته تا «محصول نهایی» را منتشر کنند.
ماساهیرو ساکورای، توسعهدهنده بازیهای محبوب Super Smash Bros، به مشکلات توسعه عناوین AAA از جمله بهینهسازی و باگها در یوتیوب اشاره کرد:
در صورت امکان، بازی باید در زمان انتشار در شرایط عالی قرار داشته باشد که با عناوین فعلی تقریبا غیرممکن است.
ساکورای هیچ مشکلی با انتشار به روز رسانی پس از راه اندازی ندارد. در واقع او معتقد است که انتشار پچ ها و بسته های الحاقی به نفع بازی ها خواهد بود.
در عین حال، ساکورای معتقد است که توسعه دهندگان باید بیشتر روی پالایش محصول نهایی تمرکز کنند. اگرچه این روزها بازیهای AAA برای بازی مداوم بسیار بزرگ هستند، اما در این بین نسخههای برجستهای وجود دارد.
ساکورای معتقد است که اگر بازیکن پس از شروع بازی ناامید شود، انتشار آپدیت ها و پچ ها فایده ای ندارد.
ساکورای همچنین اشاره کرد که توسعه عناوین AAA بسیار دشوارتر شده است و اغراق نیست اگر بگوییم این عناوین ده هزار برابر پیچیدهتر از قبل هستند. بدتر از آن، روند توسعه بازی می تواند به طور مداوم در حال تغییر باشد و توسعه دهندگان به ندرت زمانی برای تمرکز روی پروژه دارند.
با وجود این توصیهها، ساکورای معتقد است که بهروزرسانیها باعث بهبود بازی میشوند.
از آنجایی که تعداد کمی از استودیوها این روزها بازی های خود را بدون اشکال منتشر می کنند، او تعداد معدودی از توسعه دهندگان را نام برد که تلاش می کنند کارهای بی عیب و نقصی ارائه دهند. مانند Shift Up Studio و بازی Stellar Blade. پیش از این، Shift Up Studio به دلیل انتشار Stellar Blade در یک محیط بسیار بهینه مورد تحسین قرار گرفت.