در حالی که هنوز یک سال تا GTA 6 باقی مانده است، این عنوان در حال حاضر سر و صدای زیادی در صنعت بازی های ویدیویی ایجاد کرده است.
در حالی که بیشتر بحث ها در مورد بازی بسیار مثبت و خوش بینانه است، برخی نگرانی ها از جمله بحث بی پایان در مورد نرخ فریم بازی روی کنسول ها همچنان وجود دارد. طرفداران ایکس باکس همچنین نگران این هستند که عرضه GTA 6 بر روی پلتفرم آنها به دلیل زمان زیادی که برای پورت کردن نسخه Xbox Series S نیاز دارد، به تاخیر بیفتد.
جای تعجب نیست که برخی از توسعه دهندگان از بهینه سازی بازی های خود برای Xbox Series S چندان خوشحال نیستند. زیرا اگر بازی در سری S منتشر نشود، مایکروسافت از انتشار بازی بر روی Xbox Series X نیز جلوگیری می کند.
اخیرا بسیاری از طرفداران ایکس باکس در سایت NeoGAF در مورد این موضوع بحث می کنند. بسیاری موافق بودند که این امکان وجود دارد، زیرا دو بازی بزرگ Baldur's Gate 3 و Black Myth: Wukong در ایکس باکس به تعویق افتادند. شایان ذکر است که لارین استودیو تلاش زیادی برای پیاده سازی حالت تقسیم صفحه روی Xbox Series S انجام داد و در نهایت این ویژگی را به طور کامل حذف کرد.
بسیاری از طرفداران دلیلی برای نگرانی دارند، زیرا تصاویر GTA VI مطمئناً جاه طلبانه خواهند بود. در حال حاضر، انتظار می رود که بازی روی سری S با وضوح هدف 720p و نرخ فریم 30 اجرا شود. بنابراین سری S ممکن است انتظارات Rockstar Games را برآورده نکند. گیمرها بیشتر نگران این هستند که بازی اخیرا معرفی شده استالکر 2 هنوز به هدف 30 فریم بر ثانیه در این کنسول نرسیده است.
از سوی دیگر، بسیاری از بازیکنان بر این باورند که در چنین شرایطی راک استار می تواند بازی را تنها بر روی سری Xbox یا Game Science منتشر کند. با نگاهی به پاسخ ها، واضح است که بسیاری از مردم به Rockstar اعتماد کامل دارند.
با توجه به اینکه هنوز خبری از نسخه PC بازی GTA VI نیست، بدون شک پلی استیشن محبوب ترین پلتفرم این بازی در زمان عرضه خواهد بود. البته ایکس باکس همچنان پذیرای تعداد قابل توجهی از گیمرها در سراسر جهان است. بنابراین بعید است که Rockstar پلتفرمی به بزرگی Xbox را نادیده بگیرد.
با این حال، باید منتظر ماند و دید که GTA VI در پاییز آینده چگونه روی کنسول ها عمل می کند. با توجه به اینکه PlayStation 5 Pro انتظار می رود امسال عرضه شود، جالب است که ببینیم Rockstar چگونه بزرگترین پروژه خود را برای چهار کنسول مختلف بهینه می کند.