دیوید گاردر ، معروف به نویسنده سری Age Dragon ، جزئیات مربوط به EA Gaze را در این حق رای دادن فاش کرد. وی در مقاله ای در مورد سکوی رسانه های اجتماعی Blue Sky ، در مورد تفاوت هایی که EA بین Age Dragon Age و سایر حق رای دادن Bioware در آن زمان ، Mass Effect مشاهده کرده است ، نوشت.

به گفته گیدتر ، EA ترجیح داد در سن اژدها و گیم پلی خارق العاده ، حق رای دادن به داستان های علمی Mass Effect را تأیید کند. وی تأکید کرد که تیم بازاریابی همان ترجیح را دارد زیرا آنها نمی دانند چگونه می توانند یک حق رای دادن فوق العاده تاریک مانند Dragon Age را به بازار عرضه کنند. در همین حال ، داستان های دانشگاهی و گیم پلی آکادمیک اثر Mass Effect بازاریابی آسان تر داشتند.
گیدرز در سال ششم به بیووار پیوست و اولین پروژه بزرگ وی در استودیو ، Baldur’s Gate 2 ، به عنوان نویسنده بود. پس از موفقیت بازی ، گیدرز نیز Neverwinter Nights و Star Wars Knights را از جمهوری سابق بازی کرد. وی سپس Origins Age Dragon را به عنوان نویسنده اصلی ایجاد کرد. گیدرز همچنین دو سکانس زیر از بازی ، اژدها سن 2 و Inquisition را نوشته بود. او در سال ششم از بیوشور خارج شد.
گیدرز نوشت:
هنگامی که من در یک سوخت زیستی بودم ، EA همیشه اثر جرم را ترجیح می داد. تیم بازاریابی آنها بیشتر آن را دوست داشته است. مدرن بود او اقدام کرد. آنها هرگز دقیقاً نمی دانستند که با سن اژدها چه کار کنند ، و هر زمان که سن اژدها بهتر از اثر توده ای عمل می کرد ، اثر جرم را بهانه می کنند. اگر از من سؤال کنید ، اژدها سن همیشه از زمان ریشه اژدها لغو می شد.

این موقعیت در پاسخ به یک هوادار اژدها سن بود ، که خاطرنشان کرد که حتی از یک فرد صنعتی در خارج از صنعت ، EA به نظر می رسد بیشتر به اثر انبوه علاقه مند است. از وی سؤال شد: “عدم توانایی تیم بازاریابی در یافتن روشی مناسب برای کار با حق رای دادن عصر اژدها باعث شده است که هر بازی متفاوت از نسخه قبلی خود باشد؟”
گیدرز پاسخ داد:
می تواند کمی باشد. به نظر من ، بزرگترین دلیل این بود که تیم های Bayavor در واکنش های شدید خود را آزار می دهند. آنها اظهار نظر و انتقادات ، هم از خودمان و هم طرفداران ، و به طور کلی آن را اصلاح می کردند ، اما در عین حال اغراق آمیز بودند. البته نظارت و تأثیر EA بر این موضوع وجود داشت.
گیدر همچنین گفت که این رقابت باعث شده است که تیم های اژدها سن و Mass Effect را رقم بزند.
آنچه شما باید در مورد Biouvar بدانید این است که برای مدت طولانی ، این دو تیم تحت یک سقف یکسان قرار داشتند: تیم Age Age و تیم Mass Effect. این دو به روشی متفاوت کار می کردند و فرهنگ کاری متفاوتی داشتند ، تا آنجا که این دو استودیو کاملاً از هم جدا شدند. و البته ، همانطور که انتظار دارید ، آنها ملاقات نکردند.
