به گفته کارگردان Phantom Blade Zero، این بازی دارای یک نقشه غیرخطی یکپارچه، مشابه بازی های گذشته FromSoftware خواهد بود.
Phantom Blade Zero یکی از موردانتظارترین بازی هایی است که در سال های اخیر معرفی شده است. این بازی اگرچه از ویژگی های مختلف ژانر روح فاصله می گیرد، اما عناصر بسیاری را از بازی های این سبک وام گرفته است. اثر مذکور مانند بسیاری از عناوین قدیمی Soulslike دارای نقشه غیر خطی تک محفظه ای است.
مدیر بازی Phantom Blade Zero در مصاحبه با GamesRadar برخی از ویژگی های این بازی را توضیح داد که به گفته وی، این بازی دارای نقشه جهان باز نیست و در عوض یک نقشه غیرخطی به هم پیوسته را به بازیکنان ارائه می دهد.
وی در این خصوص اعلام کرد:
بازیکنان می توانند نقشه داخلی بازی را کاوش کنند، اما این یک نقشه جهان باز بزرگ نیست. در واقع، هر منطقه کاملا به هم متصل است.
این نشان می دهد که نقشه بازی بیشتر شبیه به چیزی است که در Dark Souls و دیگر عناوین مشابه Souls (به استثنای Elden Ring) دیده شده است. این نقشه دارای مناطق مشخصی است که به هم متصل هستند.
با این حال، در ابتدا همه مناطق در دسترس بازیکنان نخواهد بود. برخی از مناطق غیر قابل دسترس هستند و برای باز کردن قفل آنها باید ماموریت هایی را انجام دهید. همچنین چندین مسیر وجود خواهد داشت که می توانید طی کنید.
علاوه بر این، کارگردان بازی تأیید کرد که تمام مناطق نقشه پر از چیزهای مختلف برای کشف است. علاوه بر این، دشمنان کوچک، رئیسهای بزرگ و کلکسیونها در مناطق مختلف نقشه پخش شدهاند.
سازندگان Phantom Blade Zero قبلا تایید کرده اند که این بازی یک اثر Souls نیست و راحت تر از عناوین این سبک خواهد بود. سازندگان با اتخاذ این تصمیم قصد دارند مخاطبان بیشتری را به این بازی جذب کنند.
Phantom Blade Zero برای پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی در حال توسعه است.