اطلاعات جدید نشان می دهد که بازی نقش آفرینی علمی تخیلی Starfield به مدت 4 سال برای PS5 در حال ساخت بوده است.
بر کسی پوشیده نیست که Starfield در ابتدا قرار بود یک بازی چند پلتفرمی باشد. با این حال، اسناد اخیر نشان می دهد که پلی استیشن قبلاً به انحصار بازی علاقه مند بوده است.
با این حال، این پروژه پس از خرید Bethesda Softworks توسط مایکروسافت کنار گذاشته شد، اما نمایه LinkedIn یک توسعه دهنده نشان می دهد که نسخه های مختلفی از این بازی در طول زمان وجود داشته است. طبق این مشخصات، Starfield تا سال 2021 و به مدت 4 سال برای PS5 در حال توسعه بود.
تیم سازنده احتمالاً پیشرفت زیادی در نسخه PS5 این بازی داشته است، زیرا Bethesda بر روی پولیش بعد از سال 2022 تمرکز کرده است. بنابراین، این نسخه تقریباً در مراحل نهایی توسعه قرار داشت.
این اطلاعات از طریق پروفایل لینکدین جیسون تونکس به دست آمده است. این توسعه دهنده به عنوان یک هنرمند طراحی سه بعدی در استودیو بازی Bethesda کار می کرد. طبق توضیحات وی، در هر زمان سه نسخه از بازی مذکور وجود داشت.
با این حال، مایکروسافت خرید Bethesda Softworks را در سال 2021 تکمیل کرد و به طور بالقوه هرگونه پیشرفتی را که در پلی استیشن ایجاد شده بود کنار گذاشت. با توجه به اینکه سونی سازنده اصلی کنسول در آن زمان بود، منطقی است که فرض کنیم Bethesda PS5 را به عنوان پلتفرم اصلی بازی هدف قرار داده است و سایر توسعه دهندگان این رویکرد را تایید کرده اند.
با تبدیل شدن Starfield به یک انحصاری Xbox، در روز اول در Game Pass در دسترس قرار گرفت. این به استودیو اجازه داد تا پس از انتشار به میلیون ها نفر دسترسی پیدا کند و آن را به یکی از بزرگترین عناوین Bethesda تا به امروز تبدیل کرد.
مدتی پیش شایعاتی مبنی بر عرضه استارفیلد برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر شد، اما فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی مایکروسافت، این شایعات را تکذیب کرد. این بازی هم اکنون برای Xbox Series X/S و PC در دسترس است.