The Witcher 4 تنها پروژه ای نیست که برای این فرنچایز در دست ساخت است. در حال حاضر کمپانی Molasses Flood وظیفه تولید اسپین آف و بازسازی بازی اول را بر عهده دارد.
پروژه اسپین آف این شرکت، The Molasses Flood، شامل یک جزء چند نفره است و انتظار میرود که قالب جدیدی را در این فرنچایز تعریف کند. در حالی که اطلاعات کمی در مورد بازی در دسترس است، یک آگهی شغلی برای یک طراح ارشد رزمی نشان می دهد که چندین رتبه/کلاس در بازی وجود خواهد داشت.
طراحی سیستم مبارزه چند نفره در دنیای Witcher هدف اصلی توسعه بیلد در نظر گرفته شده است:
با استفاده از تکنیک هایی مانند درختان مهارت، انیمیشن ها و نمونه های اولیه، نوع مبارزه هر شخصیت را پیاده سازی کنید.
با ارجاع تیم به شخصیت های مختلف، می توان انتظار یک بازی جذاب را داشت. احتمالاً ساختاری کلاس محور برای بازی وجود دارد، مانند سایر بازی های آنلاین، بر اساس نوع ماموریتی که به هر شخصیت اختصاص داده شده است.
دنیای The Witcher یک پلت فرم ایده آل برای مبارزه وحشیانه و استفاده از طلسم فراهم می کند. بدون شک سیستم جذابی را در بازی شاهد خواهیم بود.
به گفته سازنده، طراح اصلی مبارزات باید بتواند مبارزات را از ابتدا تا انتهای بازی طراحی کند تا لذت بخش، کامل و بی نقص باشد. او همچنین مسئولیت کوچکترین جنبه های مبارزه در بازی از جمله مدت زمان هر انیمیشن، تعادل و عملکرد i-frame را بر عهده دارد.
همانطور که قبلا ذکر شد، نسخه فرعی The Witcher با موتور Unreal Engine ساخته شده است. CDPR همچنین اعلام کرد که از همان موتور بازی برای ساخت The Witcher 4 و دنباله آن Cyberpunk 2077 استفاده خواهد کرد.
طرفداران ایده یک حالت اسپین آف و چند نفره برای The Witcher را پذیرفته اند و انتظار می رود که این پروژه در نهایت به یک بازی بسیار بزرگتر تبدیل شود.