در حالی که Bioware Studios در حال کار بر روی نسخه جدید سری Mass Effect است ، تاکنون جزئیات رسمی زیادی در مورد این پروژه وجود نداشته است. با این حال ، مدیر بازی ، مایکل گبل ، اخیراً مقاله ای را در شبکه X-Social منتشر کرد ، به عنوان یکی از عناصر اصلی بصری نمادین لنزهای فلر.

گوبل در پاسخ به توئیت ، با یک ایموجی منفرد به یک سنت تأیید پاسخ داد. اگرچه این واکنش به هیچ وجه تأیید رسمی این اثر بصری نیست ، پاسخ مثبت و طنز آن می تواند نشانه روند بازی بازی و چسبندگی احتمالی به نسخه های قبلی باشد.
براساس گزارش های منتشر شده در اوایل سال جاری ، بازی جدید Mass Effect هنوز وارد مرحله توسعه کامل نشده است. اگرچه از زمان انتشار این گزارش ها در ماه ژانویه زمان مهمی وجود داشته است ، اما تولید کننده سابق BioWare ، مارک دارا ، اعلام کرده بود که این پروژه هنوز در اولین مراحل توسعه است.
دارا در آن زمان خاطرنشان كرد كه دلیل این تأخیر ، لهجه ای است كه استودیو در عصر پس از اژدها قرار داده است: حمایت از Veilguard. Biouvar در حال حاضر به طور عملی به یک استودیوی واحد تبدیل می شود و دیگر به طور همزمان بر روی چندین عنوان کار نمی کند و تمام منابع و نیروی کار آن به یک پروژه اختصاص می یابد.
نسخه جدید Mass Effect با استفاده از موتور Unreal Engine 5 در دست ساخت است. این اولین بار توسط Bioware هنگام انتشار اعلامیه های استخدام جدید مشخص شد. در آن زمان ، استودیو اعلام کرد که در تلاش است تا توسعه دهندگان کار با تجربه را به موتور غیر واقعی 4 و 4 جذب کند.
اگر این شایعات صحیح باشد ، دلیل عبور موتور بازی Frostbite به موتور غیر واقعی در زمان سرود و اثر انبوه: Andromeda مشکلات زیادی در مورد Bioware بود. بسیاری از کارشناسان و منابع داخلی معتقدند که مشکلات کار با Frostbite ، که اساساً برای بازی های تیراندازی طراحی شده اند ، مانع اصلی توسعه پروژه های بازی در استودیو بوده است.
در ژانویه سال جاری ، گری مک کی ، مدیر عامل Bioware ، اعلام کرد که روند ساخت نسخه جدید Mass Effect توسط تیمی از توسعه دهندگان با تجربه اجرا شده است. این افراد قبلاً در ساخت سه اصلی نقش داشته اند.
