در کنفرانس توسعه دهندگان بازی که دیروز به پایان رسید، متوجه شدیم که ناشران بزرگ کمتر حاضر به ریسک کردن عناوین AAA هستند.
در طی چند سال گذشته، بسیاری از گیمرها شکایت کردهاند که صنعت AAA تنها به دنبالههایی با فرمولهای ثابت شده تکیه میکند و هیچ ریسکی نمیپذیرد. رویکردی که متأسفانه اغلب منجر به بازی های کمتر جذاب می شود. خب، به نظر میرسد که احتمالاً در آینده شاهد این رویکرد بیشتر از سوی ناشران خواهیم بود.
بلومبرگ گزارش می دهد که در کنفرانس توسعه دهندگان بازی در سانفرانسیسکو، که دیروز (جمعه) به پایان رسید، چندین مدیر به صراحت گفتند که باید منتظر بازی های کم خطرتر در آینده باشیم. زیرا ایجاد عناوین سرویس گرا بسیار پرهزینه است و ناشران حاضر به ریسک بزرگ نیستند. در عوض، میتوان انتظار داشت که بازیها به شدت بر فرنچایزهای شناخته شده با مفاهیم اثبات شده تکیه کنند.
متأسفانه، این به معنای تلاش کمتر برای ایجاد چیزهای جدید است. رویکردی که در سال های اخیر طرفداران زیادی در صنعت بازی های ویدیویی پیدا کرده است. خوشبختانه، مقاله بلومبرگ همچنین حاوی نقل قول هایی از توسعه دهندگانی است که می خواهند نوآوری کنند. اما اگر ناشران بزرگ حاضر به تامین مالی آنها نباشند، دستیابی به آن بسیار دشوار خواهد بود.