یک آگهی استخدام جدید که اخیرا توسط Naughty Dog منتشر شده است نشان می دهد که برخی از سیستم های این شرکت هنوز از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند.
استودیوی Naughty Dog مدتهاست که برای توسعه بازی به ابزارهای مبتنی بر لینوکس متکی بوده است. یک آگهی شغلی جدید که توسط تیم ارسال شده است، بینش های جالبی را در مورد شیوه های توسعه بازی در Naughty Dog ارائه می دهد، از جمله زبان برنامه نویسی انتخاب شده برای بخش فناوری اطلاعات استودیو.
اگرچه لینوکس یک سیستم عامل نسبتاً محبوب در بین توسعه دهندگان نرم افزار است، اما امروزه سیستم عامل غالب در استودیوهای بازی نیست. این امر به ویژه در بخش پلی استیشن بسیار مهم است، زیرا محیط توسعه رسمی کنسول های سونی در درجه اول برای اجرا در ویندوز طراحی شده است.
برخی از سیستم عامل های Naughty Dog از توزیع Ubuntu سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند. Naughty Dog آخرین بار تعهد خود به سیستم عامل های منبع باز را در سال 2014 تایید کرد. در آن زمان، Jason Gregory، برنامه نویس اصلی استودیو، فاش کرد که گردش کار توسعه بازی Naughty Dog به دلیل خط فرمان قدرتمند خود از “ابزارهای مبتنی بر لینوکس” استفاده می کند.
طبق یک آگهی شغلی که اخیراً منتشر شده است، به نظر نمی رسد که این وضعیت یک دهه پس از این مصاحبه تغییر زیادی کرده باشد. در این آگهی استخدام، ناتی داگ به دنبال استخدام یک تکنسین پشتیبانی IT آشنا با توزیع اوبونتو سیستم عامل لینوکس است.
البته ماهیت این نقش لزوما تایید نمی کند که Naughty Dog همچنان از ابزارهای مبتنی بر لینوکس برای توسعه بازی استفاده می کند. این به این دلیل است که موقعیت مورد نظر بیشتر بر ایجاد و اجرای سیستم های کامپیوتری متمرکز است تا استفاده مستقیم از لینوکس برای ایجاد بازی. اما محتوای آگهی استخدام نشان میدهد که سیستمهای کامپیوتری مدرن Naughty Dog ترکیبی از ماشینهای لینوکس، ویندوز 10 و ویندوز 11 هستند.
این آگهی شغلی همچنین به برخی از زبان های تحقیق ساختاریافته، اسکریپت نویسی و برنامه نویسی که در حال حاضر در شرکت استفاده می شود اشاره می کند. این لیست شامل Bash، PowerShell و Python است. همه این زبان ها را می توان در رایانه های مبتنی بر ویندوز یا لینوکس استفاده کرد، اگرچه زبان خط فرمان Bash به طور سنتی بیشتر در سیستم عامل های مبتنی بر یونیکس مانند macOS و خود لینوکس استفاده می شود.
با جزئیات نحوه راه اندازی سیستم های کامپیوتری در Naughty Dog، یک آگهی شغلی اخیراً منتشر شده نشان می دهد که این فرآیندها حداقل در بخش نرم افزار تا حدودی خودکار شده اند. با این حال، این چندان تعجب آور نیست، زیرا اتوماسیون فرآیند برای مدت طولانی در خط مقدم بخش IT بوده است و اهمیت و مزایای آن با افزایش اندازه هر کسب و کاری مرتبط است. انتظار می رود تا اواسط سال 2024 نیروی کار Naughty Dog از 400 نفر فراتر رود، بنابراین طبیعی است که استودیو بخواهد تا آنجا که ممکن است فرآیندهای خود را خودکار کند.