Elden Ring بزرگترین و موفق ترین بازی FromSoftware تا به امروز است و رئیس استودیو Hidetaka Miyazaki معتقد است که این عنوان به همان اندازه بزرگ و گسترده است که تیمش می تواند آن را بسازد.
در مصاحبه با The Guardian، رئیس استودیوی FromSoftware تایید کرد که بازیکنان نباید انتظار داشته باشند که بازیهای بعدی FromSoftware بزرگتر و گستردهتر از Elden Ring باشند، یا اینکه همه بازیهای آنها به گونهای طراحی میشوند که در مقیاس عظیم طراحی شوند. میازاکی در ادامه توضیح داد که این استودیو به دنبال انعطافپذیری بیشتر با پروژههای مختلف است و نمیخواهد تمام تخمهای خود را در یک سبد قرار دهد و تنها به یک نوع بازی (مثلاً Open World) تکیه کند.
میازاکی در این باره گفت:
با گذشت زمان، بودجه، مقیاس ها و اهداف به حدی افزایش یافته است که مخاطبان دیگر نمی توانند اشتباهات یک بازی ویدیویی را تحمل کنند یا بپذیرند. FromSoftware روش خاص خود را برای کاهش ریسک دارد. به عنوان مثال، ما همیشه یک شریک و یک ناشر داریم که پروژه را تامین مالی می کند… از نظر مدیریت تجاری، ما هرگز روی یک پروژه شرط بندی نمی کنیم و ریسک نمی کنیم. شما همیشه باید پروژه فعلی مناسب را پیدا کنید و بگذارید ریسک کند و حتی شکست بخورد: اکنون این پروژه ممکن است ویژگی هایی مانند مقیاس یا هدف کوچکتر از پروژه های دیگر داشته باشد یا حتی مکانیسم ها و اجزای آزمایشی برای یک پروژه بزرگتر را شامل شود. فکر می کنم اینجا جایی است که کارگردانان جوان به چالش کشیده می شوند و می توانند یاد بگیرند. دانستن اینکه چه نوع پروژه هایی را می توانید ریسک کنید، راهی عالی برای پرورش استعدادها است.
داشتن چندین پروژه در حال ساخت به طور همزمان فاز بعدی ما است. مرحله ای که در آن به چندین استعداد جوان فرصت ایجاد و طراحی در قالب یک پروژه کوچکتر و مخاطره آمیز داده می شود.
میازاکی قبلاً گفته بود که FrameSoftware پروژه های مختلفی در دست ساخت دارد و در حالی که او کارگردانی و کار روی بازی بعدی خود را رها نمی کند، چندین بازی در حال حاضر توسط دیگر اعضای ارشد FrameSoftware کارگردانی و کارگردانی می شوند. او در سال 2022 اعلام کرد که می خواهد در آینده یک بازی انتزاعی تر بسازد.
میازاکی قبلا در مورد موفقیت Elden Ring و نقش آفرینی ایده آل آن صحبت کرده بود:
می توان گفت، گرفتن هیجان بازی های رومیزی و کتاب های بازی بخشی از دلایل ایجاد Elden Ring است. اما فکر میکنم بیش از هر چیز، این بازی محصول ترجیحات و ترجیحات من برای جهانهای فانتزی و آثار RPG است. بنابراین می توانید بگویید که من ویژگی هایی را که دوست دارم در یک بازی ببینم به کار برده ام. اگرچه حلقه الدن آن چیزی نیست که من میخواهم، اما نزدیک است. دارم به ایده آلم نزدیک میشم
Elden Ring: Shadow of the Erdtree آخرین محتوای منتشر شده از FromSoftware است و در حال حاضر هیچ اطلاعات یا حتی شایعه ای در مورد پروژه های آینده این استودیو وجود ندارد.