ادعا می شد که اگر Bungie نتواند اهداف مالی خود را برآورده کند، سونی می تواند کنترل کامل استودیو را در دست بگیرد.
سال گذشته، سونی اعلام کرد که قصد دارد استودیو Bungie را خریداری کند، در حالی که همچنین تأیید کرد که خالق سری Destiny میتواند به طور مستقل به فعالیت خود ادامه دهد، خود منتشر کند و به بازیکنان اجازه دهد تا بازی را در جایی که میخواهند تجربه کنند.
پس از خرید Bungie، سازنده پلی استیشن اعلام کرد که این استودیو یک شرکت تابعه مستقل خواهد بود که توسط هیئت مدیره ای به رهبری پیت پارسونز و تیم مدیریت فعلی Bungie اداره می شود.
بر اساس گزارش جدیدی از IGN، هیئت مدیره این شرکت در حال حاضر متشکل از هرمان هالست، رئیس استودیوی پلی استیشن، اریک لمپل، معاون ارشد سونی، جیسون جونز موسس Bungie، لوئیس ویلگاس، مدیر ارشد فناوری Bungie و پارسونز است که نقش تایشکنها را ایفا میکنند. اما ساختار تقسیمی فعلی مشروط به دستیابی شرکت به اهداف مالی خاصی است. ادعا می شود که اگر Bungie موفق به انجام این کار نشود، سونی می تواند هیئت مدیره موجود را منحل کند و کنترل کامل شرکت را در دست بگیرد.
در گزارشی که در ماه اکتبر منتشر شد، به کارمندان Bungie هشدار داده شد که درآمد شرکت حدود 45 درصد کمتر از حد انتظار برای امسال است، که طبق گزارشات مدیریت Bungie آن را به عملکرد ضعیف در حفظ بازیکن از Destiny 2 نسبت داده است.
مدیریت Bungie در تلاش برای دستیابی به اهداف خود و مواجهه با خطر تصاحب احتمالی سونی، برنامه کاهش هزینه های گسترده ای را آغاز کرد که 100 نفر از 1200 کارمند شرکت را اخراج کرد. سایر اقدامات پس انداز اخیر شامل توقف استخدام، کاهش بودجه سفر، عدم پاداش تعطیلات، پایان دادن به تعدیل هزینه های زندگی و سایر کاهش مزایا است که منجر به کاهش روحیه کارکنان می شود. با این حال، برخی می ترسند که تعدیل نیرو بیشتری در راه باشد.
یک منبع به IGN گفت:
ما می دانیم که برای عملکرد صحیح به موفقیت افزونه Final Shape نیاز داریم. احساسی که در استودیو وجود دارد این است که اگر این اتفاق نیفتد، قطعاً با اخراجهای بیشتری روبرو خواهیم شد.
Bungie اخیراً تأیید کرده است که انتشار بسته الحاقی Final Shape بازی Destiny 2 را به 4 ژوئن 2024 موکول کرده است. علاوه بر این، طبق گزارش ها، بازی جدید این استودیو به نام Marathon تا سال 2025 به تعویق افتاده است.
منبع: کرونیکل بازی های ویدیویی