بازیهای جدید Bethesda همواره یکی از موردانتظارترین عناوین دنیای بازی در طول سالها بودهاند و Starfield، جدیدترین بازی این استودیو نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته می دانیم که Bethesda دوست دارد زمان زیادی را صرف توسعه بازی های خود کند. برای مثال، بیش از یک دهه از آخرین نسخه اصلی The Elder Scrolls می گذرد.
تاد هاوارد از Bethesda اخیراً گفته است که میدانست مردم به مدت یک دهه The Elder Scrolls را بازی میکنند که بر توسعه بازی تأثیر گذاشت.
ما می خواهیم مطمئن شویم که این بازی برای همه مناسب است. Skyrim اکنون یازده ساله است و بازیکنان هنوز در حال بازی با آن هستند. فکر می کنم ده سال دیگر بازیکنان همچنان در آنجا بازی خواهند کرد. بنابراین باید به این واقعیت فکر کنیم که گیمرها یک دهه است که The Elder Scrolls 6 را بازی می کنند و این بر انتخاب های توسعه بازی ما تأثیر می گذارد.
البته بازیهای Bethesda همیشه بزرگ و مملو از محتوا هستند، بنابراین گیمرها سالها پس از انتشار به سراغ آنها خواهند رفت. هاوارد گفت که میدانست The Elder Scrolls 6 از این قاعده مستثنی نیست و این موضوع بر توسعه آن تأثیر گذاشته است:
هوارد ادامه داد:
پس از انتشار Starfield در نیمه اول سال 2023 برای Xbox Series X/S و PC، Bethesda بر روی The Elder Scrolls 6 تمرکز خواهد کرد و پس از آن تایید شده است که این استودیو به Fallout 5 خواهد رفت.
هاوارد در ادامه این مصاحبه در مورد فاز اولیه توسعه این دو بازی صحبت کرد. Elder Scrolls 6 در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه از جمله هنر مفهومی، موسیقی متن و غیره است. شاید جالب باشد بدانید که عرضه The Elder Scrolls 6 از مدت ها قبل برنامه ریزی شده است:
ما روی دنیای بازی کار می کنیم، سپس به مفهوم و طراحی بازی می رویم و وقتی کار یک بازی تمام شد، می توانیم روی بازی بعدی کار کنیم. ما معمولا قسمت کوچکی از بازی را قابل بازی می کنیم تا بتوانیم آن را به مردم نشان دهیم و تفاوت ها و ویژگی های منحصر به فرد آن را نشان دهیم.
با عرضه Starfield در سال آینده، آخرین نسخه بزرگ آنها، Fallout 76، نیز پنج ساله خواهد شد. شکی نیست که بازی بعدی استارفیلد آنها، The Elder Scrolls 6، تا سال ها عرضه نخواهد شد. تاد هاوارد، که کارگردانی هر دو بازی را بر عهده دارد، میداند که این فاصلهها برای طرفداران آسان نیست و آرزو میکند که توسعه بازیهای RPG این استودیو اینقدر طول نمیکشد. هوارد اخیراً در پادکست Lex Fridman گفت:
من تصور مبهمی از زمان انتشار The Elder Scrolls 6 دارم، کاش می توانستیم زودتر آن را منتشر کنیم. ما نمی خواهیم توسعه بازی ها آنقدر طول بکشد، اما این حقیقت است. اگر به گذشته برگردیم، هرگز انتظار نداشتم بین بازی ها چنین فاصله ای وجود داشته باشد.
من معمولا بازی را خیلی زود برنامه ریزی می کنم. من می خواهم بدانم اولین کاری که بازیکنان در بازی انجام می دهند دقیقاً چیست مثلاً در The Elder Scrolls 6 تنظیمات و لحن بازی را انتخاب کردیم و ویژگی های اصلی آن را تعریف کردیم. به ابتدای بازی که مدت هاست در حال طراحی آن بوده ایم می پردازیم و سپس به سراغ موسیقی متن می رویم.
تحریریه ICTNN شبکه خبری