انویدیا می خواهد از هوش مصنوعی در تولید آبجکت های بازی در قالب DLSS 4 استفاده کند.
با حضور شرکت های بزرگی مانند Embracer Group و Ubisoft در این زمینه، زمینه برای تسلط هوش مصنوعی در ساخت بازی های ویدیویی فراهم می شود.
انویدیا به عنوان یک بازیگر کلیدی در این زمینه، به لطف تخصص خود در زمینه هوش مصنوعی به یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان تبدیل شده است. این شرکت با استفاده از فناوری DLSS توانسته به پیشرفت های قابل توجهی دست یابد، اما در مصاحبه ای جدید از قابلیت های جالب تری نیز رونمایی کرده است. در این مصاحبه، مروری بر آنچه DLSS 4 به ارمغان خواهد آورد ارائه شده است.
جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا او در مصاحبه ای در نمایشگاه کامپیوتکس 2024 در پاسخ به سوالی در مورد آینده DLSS گفت که در آینده شاهد تولید اشیا و بافت هایی خواهیم بود که کاملاً توسط هوش مصنوعی تولید می شوند.
هوانگ اضافه کرد که شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC) نیز به طور انحصاری با استفاده از هوش مصنوعی، مشابه نسخه نمایشی Nvidia ACE ساخته خواهند شد. در همین حال، استفاده از DLSS برای تولید بیلدهای درون بازی، عملکرد بازی را بهبود می بخشد.
هوانگ همچنین گفت که تصور می کند DLSS بافت ها و اشیاء را به طور مستقل به همان روشی که در حال حاضر تصاویر تولید می کند تولید می کند و در نتیجه کیفیت را بهبود می بخشد. نسل بعدی فناوری DLSS ممکن است چندان دور نباشد. انویدیا در حال حاضر در حال توسعه راه حل جدیدی برای فشرده سازی بافت است تا کیفیت آن ها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و در عین حال همان مقدار VRAM مورد نیاز بازی های فعلی را حفظ کند.
مدیرعامل انویدیا در این مصاحبه درباره شخصیت های NPC نیز صحبت کرده است. با استفاده از مثال یک بازی ویدیویی، او در مورد شش شخصیت صحبت کرد که دو تای آنها میتوانند واقعی باشند، در حالی که هوش مصنوعی چهار شخصیت دیگر را تولید میکند.
با این حال، این نوع فناوری فشار بیشتری را بر روی کارت های گرافیک سری GeForce RTX وارد می کند. از این منظر باید انتظار افزایش عملکرد کلی این کارت های گرافیک را داشت.