مایکروسافت قیمت بازی های Halo و Activision Blizzard را در چندین منطقه در پلتفرم توزیع دیجیتال Steam بدون هشدار قبلی افزایش داده است.
دلیل این افزایش ناگهانی قیمت مشخص نیست، اما به نظر می رسد تصمیم برای افزایش قیمت بازی های Activision پس از نهایی شدن خرید ناشر توسط مایکروسافت گرفته شده است. در منطقه ترکیه، مجموعه Halo: The Master Chief قبلا به قیمت 24.40 لیر به فروش می رسید. اما پس از افزایش قیمت، این بازی 1199.00 لیر لیر قیمت دارد. در همین حال، در آرژانتین، این بازی قبلاً به قیمت 79960 پزو فروخته می شد. اما پس از افزایش ها قیمت به 159990000 پزو افزایش یافت.
این برای کاربران Steam از مناطق نسبتا کم درآمد بسیار ناامید کننده خواهد بود. اخیراً، فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، در پادکست رسمی ایکس باکس اعلام کرد که میخواهد Call of Duty Community روی همه پلتفرمها از جمله رایانه شخصی پشتیبانی شود. اما افزایش قیمت بازی های اکتیویژن در چندین منطقه راه خوبی برای رسیدن به این هدف نیست.
افزایش قیمت احتمالا راهی برای عرضه جذابتر عناوین ناشر در Game Pass است. در مورد نگرانیها در مورد برابری، اسپنسر گفت که او میخواهد بازیکنان Call of Duty روی کنسولهای پلیاستیشن و نینتندو 100 درصد احساس کنند که بخشی از جامعه هستند. او گفت که نمیخواهد بازیکنان روی هیچ پلتفرمی احساس کنند محتوایی از جمله محتوایی مانند پوسته شخصیتها را از دست میدهند. او بار دیگر تاکید کرد که این هدف مایکروسافت پس از ادغام نبود. بلکه هدف برابری در همه بسترهاست.
با این حال، او توضیح داد که وقتی از برابری صحبت می کند، منظورش محتوا و زمان است. وی گفت: برخی از پلتفرم ها تفاوت هایی در رزولوشن و نرخ فریم دارند که باید در آینده برطرف شود.