مایکروسافت ادعا کرد که سونی توسعه دهندگان مختلف را از انتشار محتوای خود در سرویس Xbox Game Pass “مسدود” می کند.
این رویکرد و نگرانی ابراز شده توسط سونی بار دیگر نشان می دهد که آنها از یک مدل کسب و کار می ترسند که بتواند محتوای با کیفیت بالا را با کمترین هزینه به کاربر ارائه دهد و آن را تهدیدی برای رهبری بازار خود می داند. که خودشان با استراتژی انحصار شکل گرفته اند.
با توجه به اینکه انحصاری بودن هسته اصلی استراتژی سونی است و همین موضوع باعث شده تا شرکت مذکور حضور پررنگی در صنعت بازی داشته باشد، نگرانی آنها در مورد انحصار محتوا توسط اکتیویژن متناقض بوده و با عملکرد خود آنها همخوانی ندارد.
مایکروسافت در پرونده ای به انجمن دفاع اقتصادی برزیل (CADE) که برای توجیه خرید اکتیویژن بلیزارد راه اندازی شده است، توضیح می دهد: با جلوگیری از انتشار محتوا در سرویس Game Pass، سونی همچنان از توسعه این سرویس جلوگیری می کند.
نظرت راجع به آن چیست؟
مایکروسافت توضیحات زیر را برای این مشکل ارائه کرده است:
چندی پیش در یکی از معاملات کپکام و سونی در رابطه با بازی Resident Evil Village، بندی به عدم عرضه این بازی در سرویس های اشتراکی اشاره کرد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری