فرنچایزهای Call of Duty و Minecraft مایکروسافت را به مهمترین شریک تجاری بخش پلیاستیشن سونی تبدیل خواهند کرد.
هفته گذشته و با اعلام پیروزی مایکروسافت در نبرد حقوقی با کمیسیون نظارت بر تجارت آمریکا (FTC)، سرانجام بحث خرید اکتیویژن بلیزارد به قیمت 69 میلیارد دلار به پایان رسید. به دنبال آن روز گذشته فیل اسپنسر، رئیس بازی های ایکس باکس اعلام کرد که مایکروسافت و پلی استیشن بر سر Call of Duty و قراردادی 10 ساله (تا سال 2034) برای ادامه انتشار این مجموعه بر روی پلتفرمی که محبوب سونی امضا کرده به توافق رسیده اند.
حتی اگر احتمالاً زمان زیادی طول بکشد تا عواقب خرید بلیزارد توسط اکتیویژن و ادغام آن با مایکروسافت را ببینیم، استفان توتیلو از رسانه Axios که معمولاً جنبه های اقتصادی دنیای بازی های ویدیویی را پوشش می دهد، اشاره کرد. واقعیت جالب: مایکروسافت به بزرگترین و مهم ترین شریک Playstation Party تبدیل می شود.
او توضیح می دهد:
در سال 2022، بیشترین دانلود پلی استیشن 5 در ایالات متحده بازی Call of Duty: Modern Warfare II بود. علاوه بر این، بیشترین دانلود بازی پلی استیشن 4، MWII بود. سومین بازی قابل دانلود برای پلی استیشن 4؟ ماین کرافت
استفان توتیلو
چیزی شبیه به این ممکن است نشان دهد که چرا سونی سرسختانه با معامله خرید اکتیویژن بلیزارد مخالف بود و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آن انجام داد. زیرا تصویب این قرارداد مایکروسافت را به شرکتی تبدیل می کند که نرم افزار بسیار مهم مورد نیاز سونی را کنترل می کند.
با این حال، حتی طرفداران پلی استیشن نیز پس از پیروزی مایکروسافت مقابل FTC خوشحال هستند و به خود تبریک می گویند. اگرچه آینده نامشخص است و پیش بینی مزایا و معایب بالقوه بلندمدت این توافق بر صنعت بازی های ویدیویی آسان نیست، نظر شما، کاربران ICTNN، در مورد موارد فوق چیست؟ چگونه به مایکروسافت تبدیل شدن به بزرگترین شریک تجاری پلی استیشن را ارزیابی می کنید؟ با ما به اشتراک بگذارید
منبع: Game Reactor