ناظر رقابت و بازار بریتانیا (CMA) می گوید هدف مایکروسافت از خرید استودیوهای دیگر، به دست آوردن افراد با استعداد در این صنعت است، نه احتکار بازی برای خود.
صفحه یازدهم این سند که با عنوان «الحاق اسناد موقت» به این سؤال می پردازد. (متن زیر نسخه ای از متن اصلی است که برای درک بهتر ویرایش شده است.)
با توجه به تغییرات قابل توجه در استراتژی ارزش طول عمر مشتری (مدل LTV)، ما شواهد خرید مایکروسافت استودیوهای دیگر را مجدداً ارزیابی کردیم.
اکنون تأیید می کنیم که بیشتر این قراردادها به تصاحب افراد قدرتمند منجر شده است. اکثر استودیوهایی که مایکروسافت خریداری کرد (به جز Bethesda) مجموعه ای از بازی های محبوب برای انتشار روی پلتفرم های مختلف نداشتند.
بر این اساس، مایکروسافت نمی تواند تصمیم بگیرد که آیا بازی های کراس پلتفرمی را که مشتریان زیادی دارند، در انحصار خود درآورد یا نه. این شرکت با هدف توسعه بازی های انحصاری برای پلتفرم خود، استودیوهای مذکور را خریداری کرد.سازمان رقابت و بازار انگلستان
خریدهای مایکروسافت از نظر اندازه، نوع و سایر معیارها دارای طیف وسیعی هستند. این شرکت نیز محدود به این استودیوها نبوده و با سایر استودیوها نیز همکاری داشته است. در اینجا نگاهی به برخی از خریدهای مایکروسافت و بازی های آنها می اندازیم:
- نادر: خالق سریال Banjo-Kazooie در گذشته و خالق اصلی Sea of Thieves اکنون
- Mojang: توسعه دهنده اصلی Minecraft
- Ninja Theory: توسعه دهنده بازی مورد انتظار Senua’s Saga: Hellblade 2
- Obsidian Entertainment: در حال حاضر توسعه دهنده The Outer Worlds 2
درست است که همه آنها بازی های محبوب خوبی تولید کرده اند، اما هیچ کدام به اندازه Call of Duty نیستند. رگولاتور بریتانیایی معتقد است که خریدهای مایکروسافت با هدف پیروزی در جنگ های کنسولی از طریق سرمایه گذاری کلان انجام نشده است، بلکه با هدف تنوع بخشیدن به بازی سازان زیر مجموعه خود و در نتیجه تنوع بخشیدن به بازی های پلتفرم اختصاصی خود انجام شده است.
رویکرد مایکروسافت را می توان اینگونه توصیف کرد: تعدادی از گیمرها برای تجربه عناوین بزرگ به ایکس باکس هجوم می آورند، اما چیزی که آنها را حفظ می کند بازی های کوچکی است که دوست دارند.