مدیر ORI ، توماس مالر و یکی از بنیانگذاران استودیوهای ماه ، گفت که مایکروسافت ابتدا به او گفت که سریال های محبوب یا برای عموم Cojwal بسیار دشوار است.

مالر اصرار داشت که دشواری بازی یکسان خواهد بود زیرا فکر می کرد این سطح از چالش برای دستیابی به آنچه که قصد ساخت آن را داشت ، ضروری است. در پادکست سرنوشت ، مالر فلسفه برداشت خود را از بازی توصیف کرد و آن را با نینتندو و هیدتا میازاکی د فراماسفا مقایسه کرد.

او گفت.
رویکرد ما بسیار شبیه به طراحی بازی های نینتندو است ، به این معنی که اول از همه ، همه چیز باید سرگرم کننده باشد. حتی در اوری ، همه ، به ویژه مایکروسافت ، دائما گفتند: “سلام ، بازی بسیار دشوار است.” بسیاری از آنها گفتند ، “خدای من ، بازی بسیار زیباست. اگر همه بتوانند از آن لذت ببرند ، سرگرم کننده تر نخواهد بود؟”
من طرفدار میازاکی هستم. برای غلبه بر چالش روانشناختی ، بازی باید بسیار دقیقاً تنظیم شود. شما همیشه باید لحظاتی را داشته باشید که ما به شما چیزی ارائه می دهیم و احساس می کنید نمی توانید این کار را انجام دهید. سپس ما واقعاً شما را وادار می کنیم که این کار را انجام دهید. این لحظه ای است که شما می گویید “خدای من”.
Ori and the Blind Forest و مجموعه آن ، Ori و Will of Wisps ، به طور کلی بازی های نسبتاً دشوار هستند ، اما در رده Metroidania ، آنها نسبتاً دشوار هستند. این سریال توانسته است بیش از 5 میلیون نسخه بفروشد.