به گفته تولید کننده باتجربه Square Enix ، Yusuke Sito ، برای جلوگیری از هرگونه بحث و جدال فرهنگی ، تیم خلاق سری NIER (از جمله تارو یوکو ، سازنده بازی) مجموعه ای از دستورالعمل های جدید را برای طراحی شخصیت ها برای پاسخگویی به نگرانی های عمومی بین المللی تصویب می کند.

Yusuke Sito ، که نقش اصلی را در طراحی شخصیت های سری NIER (به جز Drakengard 3) ایفا کرد ، در گفتگو با یو هیونگ سوک (مدیر الهه پیروزی: Nikke) و کیم هیونگ تائه (مدیر Blade Stellar) مشکل ناخوشایند را تأیید کرد. میزگرد مربوط به همکاری الهه پیروزی است: Nikke و Stellar Blade و Nier: Automata. تارو یوکو (خالق Nier) در این رابطه گفت.
به طور کلی ، هدف ما انجام کاری است که مشابه نیست. به عبارت دیگر ، اگر Nier: Replicant شخصیت قهرمانان یک پسر را داشت ، ما در اتوماتیک قهرمان شدیم. اگر شخصیت ها در داستان های علمی غربی پوشش ویژه ای داشته باشند ، می توانیم به استفاده از لباس های دیگر برویم. ما به طور کلی مسیر مخالف را انتخاب می کنیم. ما این مسیر را انتخاب می کنیم زیرا رقابت در بازارهای خاص شدید است. هدف ما فعالیت در بازاری است که به عبارت دیگر شاهد رقابت کمتری هستیم. ما می خواهیم ژانرها و موضوعاتی را که تولید کنندگان به طور کلی نادیده می گیرند ، به تصویر بکشیم.
من همیشه سعی می کنم رفتار شخصیت های واقعی باشم. به عنوان مثال ، به جای ساختن دختری که فقط در تصور یک مرد قرار دارد و به قهرمان داستان بی توجیه می شود ، می خواهم شخصیت ها معنای واقعی تری داشته باشند ، مانند شخصی که واقعاً در اطراف من وجود دارد. امیدوارم این چیزی باشد که بسیاری از مردم می خواهند.

به درخواست شاو یوشیدا (مدیر سابق پلی استیشن) ، یوسوکه Sito گفت:
صادقانه بگویم ، تارو یوکو منظره خاصی دارد. با این حال ، مطمئناً مشکلاتی وجود دارد که از نظر اخلاقی یا اجتماعی نامناسب هستند ، حتی اگر این تنها جنبه های شخصیت ها باشد. ما سعی می کنیم خطی را مشخص کنیم که محتوای قابل قبول و غیرقابل قبول را از هم جدا کند. اگرچه نشان دادن برخی موارد در ژاپن قابل قبول است ، اما می توانند در جای دیگر مشکل ساز باشند. این حتی شامل شخصیت ها است. ما سعی می کنیم از این نوع موقعیت ها جلوگیری کنیم. در برخی از کشورها ، ما حتی نمی توانیم به طور رسمی Denhing: Automata را منتشر کنیم.