پل توزور، که روی Metroid Prime کار می کرد، به Did You Know Gaming گفت که این بازی برای Nintendo Wii برنامه ریزی شده بود و توسعه آن در اواخر سال 2007، پس از پایان توسعه Metroid Prime 3 آغاز شد. پیش درآمدی برای سری Metroid، و با توجه به اسناد، قبل از وقایع قسمت های دیگر سریال اتفاق می افتاد. داستان بازی زمانی بود که ساموس آران برای اولین بار از چوزو جدا شد که او را از کودکی بزرگ کرده بودند، با انسان ها ملاقات کرد و به یک شکارچی فضایی تبدیل شد. توزور به Did You Know Gaming گفت:
این گزارش بر اساس یک ویدیوی جدید از کانال YouTube Did You Know Gaming است که ادعا می کند یکی از اعضای اصلی تیم Metroid Prime محصولی الهام گرفته از XCOM طراحی کرده است که در نهایت دنباله سری Metroid Prime است.
به گفته توزور، اگر راهی برای ارائه ایده های موجود به نینتندو وجود داشت، این بازی می توانست منتشر شود. برای اطلاع، این پروژه از حمایت مارک پاچینی، رئیس استودیو، مایکل کلباگ، رئیس استودیو و کنسوکه تانابه، تهیه کننده نینتندو برخوردار بود که هر سه سلیقه و دیدگاه های متفاوتی در مورد گیم پلی بازی داشتند. .
تاکتیکهای متروید به بازیکن اجازه میداد تا ساموس آران افسانهای، تیمی از نیروهای نخبه فدراسیون کهکشانی و سایر شکارچیان را در حالی که با هم کار میکنند تا دزدان دریایی فضایی را شکست دهند، کنترل کند. در طول مسیر، بازیکن میتواند واحدهای جدید را استخدام کند و تمام واحدهای تیم خود را با انواع زرهها، سلاحها، مهارتها و تواناییهای جدید ارتقا دهد. با این حال، این بازی هرگز توسط اعضای ارشد تیم Retro تایید نشد و هرگز به نینتندو نشان داده نشد.
این بازی اساسا یک XCOM…XCOM در دنیای متروید بود.
ظاهراً پروژه ای به نام Metroid Tactics توسط برخی از توسعه دهندگان Metroid Prime در دست ساخت بود که نتوانستند از ناشر چراغ سبز دریافت کنند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری