در این حالت، بازی خطر شکستن سلاح و زره را به بازیکنان گوشزد می کرد و پس از شکسته شدن در نهایت، نیاز مبرمی به تعمیر داشتند. در سه گانه Dark Souls، هر سلاح و زره دارای سطح خاصی از دوام بود. برخی از آنها در ابتدا شکننده تر و کمتر بادوام بودند. از سوی دیگر، برخی انعطاف پذیرتر بودند. دوام بیش از 30 درصد کارایی را تضمین می کند. کاهش دوام اسلحه تا 30 درصد کارایی را کاهش می دهد و سلاح یا زره را در معرض خطر شکستن قرار می دهد.
وقتی سطح دوام به صفر می رسد، سلاح یا زره شکسته در نظر گرفته می شود و تنها با 15 درصد از قدرت واقعی خود به دشمن آسیب می زند. شما مجبور بودید تجهیزات خود را تعمیر کنید تا به پتانسیل کامل آن برسید. مشخص نیست که چرا Framesoftor تصمیم گرفت سیستم دوام را در طول توسعه حذف کند. چیزی که ما می توانیم بفهمیم این است که اگر Elden Ring مکانیزم انهدام سلاح ها و زره ها را داشت، مطمئناً دشوارتر بود.
در آخر هفته گذشته، کاربران Moder Souls و JesterPatches فایل های متنی جدیدی را در داخل Elden Ring کشف کرده اند که به وضوح مکانیک تخریب سلاح و زره را نشان می دهد. این فایل ها نشان می دهد که استودیوی FromSoftware قصد داشته تا به مرور زمان سلاح ها و زره های بازی را از بین ببرد. اگر Elden Ring با چنین سیستمی منتشر می شد، بازیکنان باید پس از هر برخورد با دشمن، دوام سلاح ها و زره های خود را زیر نظر داشته باشند.
به نظر می رسد Elden Ring یک سیستم دوام در اطراف سلاح ها آماده کرده است، اما این ویژگی در نسخه نهایی حذف شد.
ماه گذشته فاش شد که الدن رینگ معجونی دارد که بازیکنان میتوانند از آن برای خواباندن شخصیتهای غیرقابل بازی استفاده کنند. با این کار، شخصیت ها رویاها و رازهای خود را فاش کردند. این ویژگی به طور کامل از نسخه نهایی حذف شده است. Elden Ring در اولین ماه انتشار خود بیش از 13.4 میلیون نسخه فروخت و آن را به پرفروش ترین بازی تاریخ Farasoftor تبدیل کرد.