اخیرا ایمیلی از جیم رایان، مدیر عامل پلی استیشن به دادگاه FTC و مایکروسافت ارائه شده است که نشان می دهد به گفته جیم رایان، خرید Activision توسط مایکروسافت به عناوین انحصاری مربوط نمی شود.
این ایمیل در جریان جلسه استماع کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در مورد معامله مایکروسافت با Activision فاش شد. این ایمیل بین جیم رایان و مدیر عامل سابق سونی مبادله شد و درباره موارد انحصاری و اینکه چگونه فکر میکنند Call of Duty در پلیاستیشن باقی خواهد ماند، صحبت کردند.
متن این ایمیل به شرح زیر است:
این خرید اصلا مربوط به موارد انحصاری نیست. آنها (مایکروسافت) بیشتر فکر می کنند و پول لازم برای انجام چنین حرکاتی را دارند. من زمان زیادی را با فیل اسپنسر و بابی کوتیک گذرانده ام و مطمئن هستم که در سال های آینده شاهد بازی های Call of Duty بیشتری در پلی استیشن خواهیم بود. من در کل از این خرید راضی نیستم، ترجیح می دهم این اتفاق نیفتد، اما در صورت تایید خرید، مشکلی با آن نخواهیم داشت.
اظهارات جدید منتشر شده توسط رئیس پلی استیشن با اظهارات قبلی وی متفاوت است. جیم رایان قبلاً در یک جلسه گفته بود که نمیخواهد یک معامله جدید Call of Duty داشته باشد و فقط میخواهد از تایید خرید Activision جلوگیری کند.
مایکروسافت قبلاً به سونی پیشنهاد کرده بود تا بازی Call of Duty را روی پلی استیشن عرضه کند. اگرچه مایکروسافت قول داده بود که این سری را برای چند سال دیگر روی پلی استیشن نگه دارد، اما جیم رایان یکی از آن پیشنهادات قبلی Call of Duty را در چندین سطح ناکافی خواند. سپس مایکروسافت قراردادی 10 ساله برای انتشار Call of Duty در پلی استیشن پیشنهاد داد که سونی آن را رد کرد. با این حال، نینتندو با این معامله موافقت کرد. پس از آن، بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، سونی را به تلاش برای از بین بردن تایید خرید متهم کرد و گفت که رئیس پلی استیشن روابط خود را با اکتیویژن و مایکروسافت قطع کرد.
دیوید کادی، مدیر کل روابط عمومی مایکروسافت، در مصاحبه ای با وب سایت The Verge اشاره کرد که سونی از قبل می دانست که مایکروسافت به وعده خود عمل خواهد کرد و برخی از بازی های خود را در پلی استیشن حفظ خواهد کرد.
امروز مشخص شد که سونی همیشه میدانست که ما به قول خود برای حفظ بازیها در پلتفرم پلیاستیشن عمل میکنیم، و ما به صراحت اعلام کردیم که کار لابی سونی علیه این معامله صرفاً برای محافظت از موقعیت مسلط خود در بازار است.