اگرچه سونی سرمایه گذاری زیادی روی بازی های ابری انجام داده است، اما معتقد است تا سال 2025 استفاده زیادی از آن نخواهد شد.
موارد فوق توسط جیم رایان، رئیس سرگرمی های تعاملی سونی، در جریان شکایت FTC علیه مایکروسافت بیان شد. همانطور که می دانید، FTC در تلاش است تا از خرید اکتیویژن بلیزارد به مبلغ 69 میلیارد دلار جلوگیری کند و در این زمینه شاید هیچکس بیشتر از سونی تلاش نکرده باشد.
در ماه آوریل، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) مخالفت خود را با معامله فوق اعلام کرد و گفت که خرید اکتیویژن بلیزارد میتواند «آینده بازار بازیهای ابری در حال رشد را تغییر دهد. بازی هایی که گیمرهای بریتانیا در سال های آینده انتخاب خواهند کرد.
به همین دلیل، مایکروسافت نیز دست به کار شد و قراردادهایی با چندین شرکت فعال در زمینه بازی های ابری امضا کرد تا نگرانی های CMA در مورد آینده بازار بازی های ابری را برطرف کند.
اما در دادگاه روز سهشنبه، در یک ویدیوی از پیش ضبطشده، از جیم رایان پرسیده شد که چه زمانی بازیهای ابری به یک موفقیت تجاری یا بخش مهمی از تجارت تبدیل میشود. رایان پاسخ داد:
واضح است که این به تعریف شما از «معنیدار» بستگی دارد، اما من به شما میگویم که بین سالهای 2025 تا 2035، فناوری ابری به بخشی معنادار از نحوه دسترسی گیمرها به بازیها تبدیل خواهد شد.
جیم رایان
وی در ادامه بیان کرد که نمی توان به طور دقیق تر و جزئی تر توضیح داد، اما:
ما انتظار داریم که فناوری ابری به وسیله ای قابل توجه برای دسترسی گیمرها به محتوای بازی تبدیل شود و در راستای این انتظار، سرمایه گذاری قابل توجهی در این زمینه انجام می دهیم.
جیم رایان
نظرات رایان ممکن است با ابتکارات اخیر بازی ابری سونی مطابقت داشته باشد. تیم پلی استیشن مدتی است که در این زمینه گام های بلندی برداشته است و اگر به دنبال یک مثال عینی هستیم، می توانیم به اطلاعیه اخیر اشاره کنیم که مشترکین پریمیوم PS Plus می توانند بازی های PS5 را استریم کنند.
لازم به ذکر است که چندی پیش کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی نیز ایجاد یک پلتفرم فنی برای فناوری ابری را “بسیار دشوار” توصیف کرد، اما با این وجود تأیید کرد که “چالشی است که ما قصد داریم آن را انجام دهیم.” بالا’.
منبع: کرونیکل بازی های ویدیویی