مدیر Xbox ، فیل اسپنسر ، بار دیگر خاطرنشان كرد كه هیچ برنامه ای برای ارائه عناوین اختصاصی برای سری Xbox X و مدیریت پایان پوشش S-Seri وجود ندارد.
در حال حاضر ، توسعه دهندگان باید ساخته شوند که بازی های آنها با کنسول های سری X و S سازگار است تا آنها را برای کنسول های مایکروسافت منتشر کند.
سال گذشته ، بازی Baldur's Gate 3 در کنسول های Xbox برای مدتی به تأخیر افتاد ، زیرا این عنوان در کنسول سری ضعیف S به ویژه به دلیل صفحه تقسیم دشوار بود. ماه گذشته ، استودیوی Game Science عملکرد کنسول سری S را دلیل اصلی فقدان اسطوره سیاه توصیف کرد: Wukong در Xbox.
اکنون در مصاحبه جدید با Dastine Legarie ، رئیس بخش بازی مایکروسافت ، توسعه بازی های این سریال می تواند برای استودیوهایی که به دنبال هدف قرار دادن سیستم عامل های مختلف از جمله بازی های قابل حمل هستند ، مزایایی داشته باشد.
علاوه بر این ، در پاسخ به احتمال کاهش یا از بین بردن سری در صورت Xbox Series ، اسپنسر توضیح داد:
من در حال حاضر کاملاً به عکس این اعتقاد دارم. با محبوبیت کنسول های دستی و حتی معرفی Nintendo Switch 2 ، ما ، به عنوان توسعه دهندگان ، روی طیف وسیعی از دستگاه ها کار می کنیم. از دستگاه های کمتری که از باتری با دستگاه های برقی استفاده می شوند. در واقع ، من فکر می کنم این یک مزیت نیز هست ، زیرا ما مدتهاست که مشخصات را هدف قرار داده ایم ، بنابراین بازی های ما به شکلی ساخته می شوند که می توانند در دستگاه های مختلف اجرا شوند.
بنابراین وقتی به چیزی مانند Steam Deck یا Ally Rog یا سایر دستگاه های مشابه نگاه می کنیم ، نسخه خاصی از بازی های مختلف را داریم که مطابق با مشخصات بسیاری از دستگاه های ذکر شده است ، و فکر می کنم این کمک عالی است.
نوامبر سال گذشته ، اسپنسر تأیید کرد که Xbox در حال توسعه یک کنسول قابل حمل اختصاصی است ، اما فکر می کرد که این دستگاه از راه اندازی دور است.
وی افزود:
صادقانه بگویم ، قابلیت های موتورهای بازی امروز به شما امکان می دهد از چندین هزار مسیر پرتو پیشرفته به سمت دستگاه های قابل حمل مراقبت کنید. بنابراین ، به نظر من ، سری S یک دارایی مفید برای ما بود.
در حال حاضر ، من ایندیانا جونز را در سریال S بازی می کنم و این عنوان افتخار می کند ، بنابراین این کنسول قطعاً قادر به انجام بازی های نسل جدید به روشی عالی است. بیشتر بازی هایی که در آینده در دسترس خواهند بود از دستگاه های مختلفی پشتیبانی می کنند و مشخصات سری S با دستگاه هایی که اکنون معرفی شده اند مطابقت دارند.
من معتقدم که از این پس ، برای تیم های مختلف توسعه بسیار مهم خواهد بود که تعادل بین قدرت و عملکرد را بازیابی کنند ، همانطور که در این سریال وجود دارد.
در مصاحبه دیگری ، اسپنسر از عدم وجود مانعی برای انتشار عناوین Xbox در سیستم عامل های دیگر صحبت کرد.