فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی مایکروسافت، می گوید هیچ خط قرمزی وجود ندارد که مانع از انتشار برخی از عناوین ایکس باکس در پلی استیشن شود، اما هنوز برای تصمیم گیری در مورد فرنچایزهایی مانند Halo زود است.
فیل اسپنسر در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت که وقتی صحبت از عناوین چند پلتفرمی به میان می آید، «توپ در مسیر درستی حرکت می کند». به دنبال این ایده که کاربران انتخاب های بیشتری دارند، تولیدکنندگان نیز گزینه های مختلفی را در دسترس خود می بینند.
اسپنسر برای جزئیات بیشتر تحت فشار قرار گرفت. او توضیح داد که از نتیجه انتشار بازی های ایکس باکس روی پلی استیشن و نینتندو سوییچ خوشحال است. در اوایل سال جاری شاهد عرضه Sea of Thieves، Pentiment، Grounded و Hi-Fi Rush بر روی پلتفرم های دیگر بودیم، در حالی که عناوینی مانند Indiana Jones و Great Circle چند ماه پس از عرضه بر روی Xbox Series X/S منتشر شدند. و PC بر روی پلی استیشن 5 عرضه خواهند شد. از سوی دیگر، بازی Call of Duty: Black Ops 6 که در حال حاضر یکی از فرنچایزهای متعلق به مایکروسافت است، در روز راه اندازی چند پلتفرم آن در دسترس قرار گرفت. رئیس بخش بازی های مایکروسافت در مورد کراس پلتفرم بودن عناوین ایکس باکس گفت:
من هیچ تعهد یا خط قرمزی در مورد فرانشیزهای خود نمی بینم.
اما به نظر می رسد که مایکروسافت در آوردن فرنچایزهای کلیدی خود مانند Halo به پلتفرم های دیگر مردد است.
اما طبق گزارش بلومبرگ، او در طول مصاحبه اشاره کرد که هنوز برای تصمیم گیری در مورد عناوینی مانند Halo زود است.
ما چیز زیادی در مورد پروژه بعدی Halo نمی دانیم، به جز اینکه حدود 2.5 سال است که با استفاده از Unreal Engine 5 در حال توسعه است و استودیوی توسعه به Industries 343 به Halo Studios تغییر نام داده است.