برای مدت طولانی، اقتباسهای لایو اکشن بازیهای ویدیویی مورد استقبال قرار نگرفت. این وضعیت ممکن است تاسف بار به نظر برسد، اما اگر به لیست بلندبالای اقتباس های بسیار بد نگاه کنیم، دلیل واکنش های منفی را بهتر درک می کنیم. هر چند وقت یکبار که یک اقتباس خوب اتفاق میافتاد و انتظار داشتی روندی مستمر ببینی، این اتفاق نیفتاد. با این حال، اخیراً به دلیل توجه سازندگان به جزئیات، وضعیت کمی تغییر کرده است.
اینکه فیل اسپنسر از کمپانی و تولیداتش حمایت می کند قابل تحسین است، اما می توان گفت که تفاوت این دو سریال بیشتر از آن چیزی است که او ادعا می کند. زمانی که Halo شروع به کار کرد، طرفداران و منتقدان واکنش های متفاوتی داشتند. سازندگان آن همچنین گفته اند که بازی های Halo را تجربه نکرده اند و هنگام ساخت این سری بازی ها را در نظر نگرفته اند. این منجر به تصمیمات بحث برانگیز شد و طرفداران قدیمی سریال را خشمگین کرد.
برای همه کارهایی که روی آن کار می کنیم آرزوی موفقیت دارم. مجموعه تلویزیونی Halo نیز از این قاعده مستثنی نیست. تفاوتهایی بین این دو سری وجود دارد، اما اکنون Last of Us منتشر شده است و سطح انتظارات را بالا برده است. آیا ما نیز باید تلاش کنیم آثار تلویزیونی خود را در یک سطح قرار دهیم؟ قطعا. در بازی های ویدیویی هم همینطور است.
فیل اسپنسر
فیلمهای Detective Pikachu و Sonic the Hedgehog و سریال The Last of Us تغییراتی را ایجاد کردند. حالا فیل اسپنسر می خواهد سریال دیگری را به این ترکیب اضافه کند. در مصاحبه ای با فیل اسپنسر، IGN از او درباره موفقیت The Last of Us در HBO و HBO Max و تاثیر احتمالی آن بر روی Halo که پخش آن از سال گذشته آغاز شد، پرسید. او پاسخ داده است:
فیل اسپنسر در مصاحبه اخیر خود از سریال اقتباسی جدید HBO تمجید کرد و گفت که دوست دارد محبوبیت Halo به سطح این سریال برسد.
بنابراین بهبود کیفیت فصل دوم Halo برای دستیابی به محبوبیت مشابه The Last of Us دشوار خواهد بود.
موقعیت The Last of Us برعکس Halo است، زیرا استودیو Naughty Dog (سگ شیطان) نه تنها نقش مهمی در ساخت سریال ایفا کرد، بلکه با نظارت خود بر این پروژه، میزان تخطی از سری بازیها فقط به آنهایی محدود میشد که به تقویت کیفیت سری کمک میکردند. قسمت سوم این مجموعه که روز یکشنبه منتشر شد نمونه ای عالی از مورد ذکر شده است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری