چرا یکی از بزرگترین پلتفرم های دنیای بازی در سرزمین سازندگان و گیمرها یعنی ژاپن حرف زیادی برای گفتن ندارد؟ رئیس ایکس باکس توضیح می دهد.
مایکروسافت در سالهای اخیر گامهای بزرگی در به دست آوردن قلب بازیسازان ژاپنی برداشته است و نمایشگاه اخیر بازیهای Xbox میتواند این امر را تأیید کند. بازی های ژاپنی در این رویداد حضور چشمگیری داشتند: کپکام از IP جدیدی به نام Path of the Goddess و Atlus از سه بازی خود یعنی Persona 5 Tactica، Persona 3 Reload و یک بازی جدید به نام Metaphor: Showcased ReFantazio رونمایی کرد.
با این حال، Xbox هنوز راه درازی برای جلب توجه توسعه دهندگان خارج از ایالات متحده دارد. از جمله اسکوئر انیکس که بارها با پلی استیشن قراردادهای انحصاری منعقد کرده است و دلیل این تصمیمات شاید تسلط پلی استیشن و نینتندو در بازارهای ژاپن باشد. اما به نظر شما دلیل رابطه بد میان ردموندی ها و جامعه بازی های ویدیویی در سرزمین خورشید از دیدگاه فیل اسپنسر، مدیرعامل Xbox Games که برخی از این تراکنش ها را خودش مدیریت می کند، چیست؟
در جریان جدید Giant Bomb at Nite، فیل اسپنسر توضیح می دهد که چرا جلب توجه توسعه دهندگان ژاپنی به Xbox دشوار است:
این ماجرا فقط یک دلیل ندارد. گاهی اوقات به دلیل معاملات تجاری است که شرکت ها انجام داده اند، و گاهی اوقات توسعه دهندگان برای کاهش ریسک توسعه فقط بر روی دو یا سه پلت فرم خاص تمرکز می کنند. این یک واقعیت است که هر پلتفرمی که اضافه میکنید در واقع کار بیشتری را به تیم توسعه اضافه میکند.
گاهی داستان فقط همین است [سازندگان ژاپنی] آنها خیلی با ایکس باکس کاری ندارند و وقتی وارد فروشگاه محلی خود می شوند، لزوماً اثری از پلتفرم نمی بینند.
این مشکل نیز ریشه در وضعیت ایکس باکس و عدم موفقیت ما در فروش به اندازه رقبای خود دارد. من می خواهم وقتی به فروشگاه Yodobashi Camera می روید یک قسمت برای xbox وجود داشته باشد و بازی ها در آنجا نمایش داده شوند.
علاوه بر این، من میخواهم تیمها ایکس باکس را پلتفرمی ببینند که هر روز در زندگی خود با آن مواجه میشوند. من از پیشرفتی که در 5 یا 6 سال گذشته داشته ایم خوشحالم، اما بدیهی است که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.
فیل اسپنسر
اگر به خاطر داشته باشید، سالها پیش فیل اسپنسر برای گفتوگو با ناشران و بازیسازان ژاپنی به این کشور سفر کرد و اکنون میتوانیم نتیجه سالها تلاش او را ببینیم. اما همانطور که رئیس کهنه کار ایکس باکس اعتراف می کند، هنوز راه زیادی در پیش است و هنوز هم برای کنسول های ایکس باکس سبز در سرزمین خورشید “قرمز” است.