دیروز، یکی از بزرگترین سازندگان سیستم روی تراشه موبایل (SoC)، کوالکام، از فناوری ارتقاء مقیاس به نام سوپر رزولوشن بازی اسنپدراگون رونمایی کرد.
به گفته این شرکت مستقر در سن دیگو، فناوری Snapdragon Game Super Resolution عملکرد فنی و عمر باتری را در بازی های موبایل افزایش می دهد. در یک تصویر مقایسه ای، کوالکام این فناوری را با AMD FidelityFX Super Resolution 1.0 مقایسه کرد. با این حال، برخلاف FSR 1.0، Game Super Resolution میتواند تصویر را در یک آزمایش رندر کند که سریعتر از سیستم FSR دو مرحلهای است.
از آنجایی که فناوری Snapdragon Game Super Resolution وضوح تصویر و ارتقاء تصویر را در یک مرحله بهبود می بخشد، مصرف باتری نیز کاهش می یابد. این فناوری را می توان با برخی فناوری های پس از پردازش ترکیب کرد تا عملکرد را افزایش دهد.
همانطور که انتظار می رفت، وضوح بازی Snapdragon Super Resolution بهترین عملکرد را در پردازنده های گرافیکی Snapdragon Adreno دارد. این به دلیل بهینه سازی ویژه کوالکام برای پردازنده های سری Adreno است. با این حال، کوالکام می گوید این فناوری باید با اکثر پردازنده های گرافیکی موبایل کار کند.
کوالکام مقایسهای با سایر فناوریهای مقیاسپذیری ارائه کرد و گفت که GSR میتواند دو برابر سریعتر از سایر فناوریها باشد، اما فناوری خاصی را ذکر نکرد. گیمرها می توانند بازی ها را با نرخ فریم بالاتر یا وضوح بالاتر نسبت به قبل اجرا کنند. همچنین می توانید با محدود کردن نرخ فریم باتری خود را ذخیره کنید.
کوالکام گفت بازیهای موبایلی که از فناوری Snapdragon Game Super Resolution پشتیبانی میکنند اواخر امسال در دسترس خواهند بود. در جریان معرفی این فناوری، شاهد اعلام پشتیبانی شش استودیو بزرگ بودیم: استودیو Solid State که متعلق به اکتیویژن است و روی Call of Duty: Warzone Mobile کار می کند، استودیو TiMi که روی Return to Empire کار می کند، دو استودیو متعلق به به NetEase، یعنی 24 Entertainment and Thunderfire Studio، Tianzhiyou Studio که Jade Dynasty را توسعه داده است، و GIANTS Software، که مسئول توسعه Farming Simulator 23 Mobile است.