حالت عملکرد FSR تا دو برابر، حالت عملکرد فوق العاده DLSS تا سه برابر و حالت عملکرد فوق العاده XeSS تا 2.3 برابر وضوح. البته استفاده از Ultra Performance DLSS در رزولوشن 8K توصیه می شود. علاوه بر این، لازم به ذکر است که نتایج تست های مذکور ممکن است با عملکرد این فناوری ها در بازی های واقعی متفاوت باشد و رعایت کیفیت و پایداری آنها در میزان 400 درصد یا بیشتر، تنها ارزش تئوری دارد.
مقایسه سه فناوری DLSS، FSR و XeSS در موتور Tellusim نشان میدهد که FSR پایدارترین افزایش وضوح را برای کاربران فراهم میکند.
دستیابی به وضوح 1200×1920 با استفاده از مقیاس بندی نسبت تصویر 1:36 و حالت 13h DOS در وضوح 200×320 امکان پذیر است. Zapriyagaif از نسبت 200٪ (1:4) شروع می شود تا به نسبت 600٪ (1:36) برسد. اولین مقایسه روی صفحه شطرنجی با حضور اشیاء متحرک انجام می شود. DLSS بهترین کیفیت است، اما تصویر پس از 400٪ شروع به لرزیدن می کند. با این حال، FSR یک تصویر پایدار در هر زمان ارائه می دهد.
Tellusim Technologies، سازنده موتور گرافیکی Tellusim، سه فناوری ذکر شده را با هم مقایسه کرد. نام Telosim ممکن است برای عموم آشنا نباشد، اما خالق آن الکساندر Zapryagaev است. شخصی که در گذشته یکی از بنیانگذاران Unigine Corp بود. در این مقایسه DLSS بهترین کیفیت و FSR بیشترین پایداری را نشان دادند. همچنین XeSS در هر دو زمینه امتیاز کمتری نسبت به رقبای خود کسب کرد.

برای مشاهده تست ها می توانید به صفحه یوتیوب شرکت Tellusim Technologies Inc مراجعه کنید در ادامه دو آزمایش و نتایج آنها را شرح می دهیم.
با NVIDIA DLSS، AMD FSR، و Intel XeSS، دارندگان رایانه شخصی در مورد مقیاس بندی بازی ها نمی توانند انتخاب کنند. فناوریهای DLSS و FSR اخیراً به نسخههای 3.0 و 2.1 بهروزرسانی شدهاند و XeSS دیگر در دسترس نیست.
در آزمایش دوم، دوربین در موقعیت پایین قرار دارد و در پس زمینه، افق را می بینیم. نتایج این تست مانند تست اول است. اکنون زمان مقایسه تصاویر در حین انجام بازی است.این بار شاهد کنتراست رنگی نسبتاً کمتر، نورپردازی و انیمیشن پویا، نویز آبی و نور حجمی هستیم. وضوح هدف 2K است و وضوح تصویر اصلی در حالت 600% تنها 428×241 است. FSR در تمام رزولوشنها ثابت میماند و حتی نویز را از تصویر بهتر از DLSS 2.4 حذف میکند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری