با وجود شکست هایی مانند Concord و Star Wars: Hunters ، به نظر می رسد صنعت بازی هنوز تحت سلطه عناوین چند نفره است. این هم به مردم و هم برای توسعه دهندگان مرتبط است. 5 ٪ از تولید کنندگان روی پروژه هایی با عناصر چند نفره کار می کنند.

براساس گزارش وحدت ، حدود 5 ٪ از توسعه دهندگان بازی اخیر خود را به عنوان یک چند نفره (2 ٪) یا یک بازی منحصر به فرد با چند نفره (2 ٪) توصیف کرده اند و تنها 2 ٪ بازی اخیر خود را به عنوان یک بازی چند نفره محلی توصیف کرده اند و 5 ٪ یک بازی کاملاً منحصر به فرد را ایجاد می کنند.
5 ٪ از توسعه دهندگان روی پروژه هایی با ویژگی های چند نفره کار می کنند که شامل بازی های چند نفره محلی است و 5 ٪ دیگر در بازی هایی که یک بازی هستند کار می کنند اما با چند نفره کار می کنند. ممکن است فکر کنید که ساخت عناوین چند نفره به دلیل پیچیدگی آنها به تیم بزرگی احتیاج دارد ، اما طبق گفته وحدت ، تیم هایی با ابعاد مختلف روی بازی های چند نفره کار می کنند. آنچه برجسته می شود استفاده از عناصر چند نفره است ، حتی در بازی هایی که ممکن است به آن احتیاج نداشته باشند.
دانیل کارمیچل از استودیوهای Fika Productions گفت:
همه گیر کرونا اهمیت عناوین چند نفره محلی و آنلاین را برجسته کرد زیرا آنها به یکی از معدود راه هایی تبدیل شده اند که مردم می توانند ارتباط برقرار و تعامل داشته باشند.
موفقیت عنوان داستان تقسیم شده نشان داده است که مردم همیشه دوست دارند با یک دوست یا شریک زندگی بنشینند و بازی کنند.