هنرمند ارشد سابق Bethesda که در سال 2021 در جریان مراحل تولید Starfield از این استودیو جدا شد، هنگام ارائه بازی جدید از استودیوی مستقل خود از دلیل جدایی خود از Bethesda صحبت کرد.
Nate Purkeypile که 14 سال با Bethesda بوده است، هنرمند اصلی Fallout 76 است و تجربه عناوین دیگری مانند Fallout 3، Fallout 4، Skyrim و برخی بازیهای قدیمیتر مانند Metroid Prime 3 را دارد.
با این حال، او در سال 2021 استودیو Bethesda را ترک کرد و تیم مستقل خود را به نام Just Purkey Games تأسیس کرد. او اخیراً توضیحاتی در مورد اینکه چرا Bethesda را ترک کرد به اشتراک گذاشت. وی در این زمینه گفت:
می دانم که بسیاری از گیمرها نظرات متفاوتی در مورد Starfield و اینکه چقدر عالی است دارند. من شخصاً با بسیاری از آنها موافقم، و در حالی که از کار در Bethesda در طول Fallout 3 و Skyrim که تا 110 کارمند داشتیم، لذت بردم، در طول سال ها متوجه شدم که با رشد استودیو و پروژه های آن، اشتیاق و اشتیاق من نیز افزایش یافته است. برای کار کمتر شد. در کنار همه اینها، من از طراحی برخی از مکانهایی که میشناسید، مانند BlackReach، Diamond City، Little Lamplight، و Point Lookout در طول سالها بسیار لذت بردهام.
پروژه Starfield شامل بیش از 500 نفر از 4 استودیو مختلف (BGS، BGS Austin، BGS Dalls، BGS Montreal) بود و صادقانه بگویم، این محیطی نبود که من دوست داشته باشم در آن کار کنم. در واقع جلسات زیادی برای هماهنگی در میان چنین جمعیتی برگزار شد و من از حضور در آنها خسته شده بودم. من این دوره را ترجیح دادم که ما شروع به خلق جهان ها و ایده ها به سرعت و بدون اتلاف وقت کردیم.
چندی پیش، تاد هاوارد در مصاحبه ای از گستردگی بیش از حد بازی های خود نیز صحبت کرد.
بازی جدید PorkyPile، The Axis Unseen، “یک عنوان ترسناک جهان باز با نقشه ای 5 برابر بزرگتر از Skyrim (کنایه ای از صحبت های تاد هاوارد در مقدمه Skyrim) اما 100٪ دست ساز است.”