Dishonored 2 یک موفقیت مهم بود، اما از نظر فروش تجاری، نتوانست انتظارات Arkane، ناشر Bethesda و شرکت مادر Zenimax را برآورده کند.
با این حال، Julien Eveillé، طراح سابق Arkane Lyon میگوید Dishonored به Arkane مهر و مومی از کیفیت بخشید که جایگاه آن را در میان دیگر استودیوهای متعلق به Zenimax تثبیت کرد، حتی در مقایسه با فیلمهای پرفروشتر مانند Skyrim.
در مصاحبه ای با PC Gamer، Oye ورود خود به Arkane Lyon در بخش تضمین کیفیت (QA) در طول توسعه Dishonored 2 را یادآوری کرد و گفت:
فکر می کنم وقتی Bethesda به اعداد نگاه کرد، گفتند: “خب، Skyrim به همان اندازه فروخت و هزینه ساخت آن کمتر از Dishonored 2 بود.” بنابراین سؤالاتی را مطرح کردند. از منظر هزینه عملیاتی، منطقی است که بپرسیم “چرا باید با شما ادامه دهیم؟” » اما می دانستیم که نوعی مهر تضمین کیفیت داریم. ایجاد بازی هایی که می توان آنها را بهترین و دقیق ترین در کل کاتالوگ Bethesda دانست.
به گفته Oye اعتبار ایجاد شده توسط Dishonored تا حدودی استودیو آنها را نجات داد. او همچنین اشاره می کند که دینگا باکابا، رئیس استودیو، به ایجاد موقعیت آرکان کمک کرد. او اذعان کرد که بکابا پس از خروج رافائل کولانتونیو، بنیانگذار استودیو، توانست اعتماد مدیریت بالارده را بازگرداند. به گفته Oye، استدلال Bekaba این بود که Arkane باید به جای تلاش برای ایجاد بازیهای مبتنی بر کلمات کلیدی و خدمات، روی ایجاد جایگاهها تمرکز کند، رویکردی که برای موفقیت آینده این شرکت حیاتی است. این رویکرد در Prey (2017) و Deathloop (2021) نیز حفظ شد.
غم انگیزترین چیز این است که Arkane Austin، استودیویی که روی Prey کار می کرد، پس از شکست Redfall تعطیل شد. بازی ای که در آن نقاط قوت واقعی Arkane زیر بار طراحی سرویس گرا و باگ های متعدد گم شدند. کولانتونیو قبلا تصمیم مایکروسافت برای تعطیل کردن Arkane Austin را احمقانه خواند و گفت:
به جرأت می توانم بگویم که بازسازی یک گروه بسیار خاص مانند آن غیرممکن است.
شکست Redfall هنوز به عنوان نمونه بارز یک استودیوی بزرگ که مجبور به شروع یک پروژه خدمات زنده ناموفق شده است به یاد میآید. آن وقت بود که انتظارات غیرممکن واقعاً غیرممکن شد. به نوبه خود، استودیو Arkane Lyon در حال حاضر بر روی Marvel's Blade کار می کند که متعاقبا اعلام خواهد شد.