به گفته یکی از مدیران سرگرمی های تعاملی، سونی هنوز برنامه ای برای آوردن بازی های شخص اول خود به پلی استیشن پلاس در روز انتشار ندارد.
در مصاحبه ای با GamesIndustry.biz، رئیس اشتراک های جهانی سرگرمی های تعاملی سونی، آقای نیک مگوایر، گفت که این شرکت هیچ علاقه ای به ارائه بازی های شخص اول خود در سرویس های اشتراکی مانند پلی استیشن پلاس در همان روز اول ندارد. مگوایر گفت:
ما از استراتژی خود راضی هستیم. قرار دادن بازی ها کمی دیرتر به این معنی است که می توانیم 12، 18 و حتی 24 ماه پس از انتشار به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنیم.
ما متوجه شدیم که مشتریان هنوز در مورد این بازی ها هیجان زده هستند و می خواهند آنها را بررسی کنند. برای ما کار می کند.
گاهی اوقات فرصتی برای سرمایه گذاری در این قسمت وجود دارد، مانند عنوان Stray، در این لحظات به سراغ آن می رویم.
اما برای ما، اجازه ندادن بازی های اختصاصی در پلتفرم های سرویس گرا راه حل است و در آینده از این استراتژی استفاده خواهیم کرد.
هنگامی که از ماگوایر پرسیده شد که آیا این استراتژی ممکن است در آینده برای عناوین آنلاین برنامه ریزی شده تغییر کند، تا اطمینان حاصل شود که مخاطبان زیادی برای آنها در زمان عرضه وجود دارد، مگوایر خجالتی بود:
ما دائماً در حال بررسی این هستیم که چه استراتژی برای حرکت رو به جلو مناسب است، چگونه عادات بازیکنان در حال تغییر است و چگونه اطمینان حاصل کنیم که این سرویس با عادات آینده مطابقت دارد.
در حال حاضر نمی توانم چیز دیگری بگویم، اما واضح است که ما به نقش پلاس در آینده فکر می کنیم.
سال گذشته، جیم رایان، رئیس پلیاستیشن و شوهی یوشیدا، رئیس توسعهدهندگان مستقل این شرکت، گفتند که از روز اول برنامهای برای عرضه بازیهای خود بر روی PS Plus ندارند.
رایان در مارس 2022 (اسفند 1400) گفت:
ما معتقدیم که اگر بخواهیم این کار را با بازی هایی که در استودیو پلی استیشن می سازیم انجام دهیم، چرخه توسعه شکسته می شود. میزان سرمایه گذاری که باید در استودیوهایمان انجام دهیم با چنین رویکردی سازگار نیست و معتقدیم آسیب رساندن به کیفیت بازی ها چیزی نیست که گیمرها می خواهند.
منبع: VGC