اخیرا گزارش های زیادی در مورد مارکوس لهتو منتشر شده است. او به عنوان مدیر هنری Halo: Combat Evolved خدمت کرد و به شدت در خلق یکی از نمادین ترین شخصیت های بازی های ویدیویی در تمام دوران ها (Master Chief) نقش داشت.
پس از آن، او Bungie را ترک کرد تا V1 Interactive را راه اندازی کند، که متاسفانه پس از انتشار تنها بازی آن، Disintegration، مجبور به تعطیلی شد. این باعث شد که مارکوس لهتو به استودیوی جدید Battlefield، Ridgeline Games بپیوندد. اما او فقط دو سال در آنجا ماند. او آشکارا از کارفرمای سابق خود قبل و بعد از تصمیمش برای ترک او انتقاد کرد. خب الان داره چیکار میکنه؟ ما مطمئن نیستیم؛ اما در بستر اجتماعی
من واقعاً دوست دارم بعد از حدود 3 سال دوباره از Unreal Engine استفاده کنم. من مهارت های گذشته ام را کنار گذاشتم و به همه چیزهای بزرگی که Unreal Engine 5 ارائه می داد عادت کردم.
متأسفانه، این هیچ ایده ای به ما نمی دهد که او در حال حاضر چه می کند. همانطور که توسط سازنده محتوا Rebs Gaming اشاره شده است، شایعات زیادی در مورد Halo آینده که با Unreal Engine 5 ساخته شده است، منتشر شده است. به خودی خود، ارتباط بسیار مبهمی بین این بازی و مارکوس لهتو و انتشارات سازنده این بازی در بستر اجتماعی وجود دارد. میتوانیم تصور کنیم که مارکوس لهتو دوست دارد به فرنچایز نمادین خود بازگردد و همچنین 343 Industries دوست دارد اطلاعات او را در مورد سری Halo داشته باشد. البته این فقط یک حدس و گمان محض است و احتمالا به زودی اخبار رسمی در مورد کارفرمای جدید مارکوس لهتو خواهیم شنید. اما اگر او دوباره روی یک Halo جدید کار کند تعجب نکنید.
منبع: Gamereactor انگلستان