به نظر می رسد که استودیوهای شخص اول پلی استیشن از هدایت سونی ناراضی هستند و روی بازی های سرویس گرا تمرکز کرده اند.
دیوید جاف، خالق سری بازی های God of War، ویدئوی جدیدی را در یوتیوب منتشر کرده است که در آن از برخی منابع شنیده است که استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن از هدایت سونی و تاکید بر عناوین سرویس گرا ابراز نارضایتی کرده اند.
به گفته دیوید جفری، جیم رایان، رئیس پلی استیشن، متقاعد شده بود که عناوین سرویس گرا آینده صنعت بازی های ویدیویی هستند و استودیوهای شخص اول پلی استیشن را برای کار برگزیدند، اما استودیوها از این مسیر جدید ناراضی بودند. علاوه بر این، او اشاره کرد که شایعات لغو شدن بازی چند نفره The Last of Us بسیاری از استودیوهای پلی استیشن را ناراحت کرده است و منجر به ناآرامی های داخلی شده است.
منابع جفری به او گفتند که سونی تمام تقصیرها را به گردن تهیه کننده کونی بوث انداخت و او و اکثریت قریب به اتفاق افرادی را که زیر نظر او کار می کردند اخراج کرد. علاوه بر این، او اشاره کرد که هرمان هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن، طرفدار حذف همه استودیوهای ژاپنی است. او همچنین خاطرنشان کرد که مخاطبانش از طرفداران Holst نیستند.
در میان ناآرامی های داخلی ادعایی در استودیو پلی استیشن، اخیرا اخراج های متعددی در پلی استیشن گزارش شده است. طبق پستهایی که در صفحه لینکدین دنیل بلمار، طراح ارشد پروژهای که در پلیاستیشن معرفی شده بود، و همچنین در صفحه لینکدین مت بارنی، که استخدامکننده فنی ارشد در پلیاستیشن بود، چندین کارمند بخش سرگرمیهای تعاملی سونی با موج اخیر اخراج ها مواجه شده اند.
این سومین موج اخراج کارگران در پلی استیشن است. اخیراً، نمایههای LinkedIn هماهنگکننده تولید Naughty Dog، Macauley Hopper و آزمایشکننده کنترل کیفیت Naughty Dog، Markos Orfanos، اشاره کردند که استودیوی برتر سونی برخی از کارکنان قراردادی خود را اخراج کرده است. اورفانوس بهعنوان عضوی از برترین تیم کنترل کیفیت محیطی در Naughty Dog، روی یک پروژه چندنفره در حال توسعه کار میکرد، احتمالاً The Last of Us. در مقاله ای اعلام کرد که این استودیو در پی یک تغییر بزرگ در حال کار بر روی یک بازی چند نفره AAA است. ، چند کارمند را اخراج کرد و از جمله افرادی بود که برای تامین نیازهای جدید بودجه اخراج شد.
منبع: Twistedvoxel