سال ها پیش، Obsidian و سگا قصد داشتند عنوانی در سری Aliens بسازند که قرار بود متفاوت ترین و منحصر به فرد ترین تجربه این سری باشد.
اگر با شبکه اجتماعی توییتر آشنایی دارید، حتما می دانید که افراد با انجام نظرسنجی و گاه پرسیدن سوالات مختلف با یکدیگر تعامل دارند. برای مثال، اد بون، خالق سری Mortal Kombat، به خاطر نظرسنجی های جالبش شناخته شده است و اخیراً از طرفدارانش پرسید که آیا دنباله ای برای Shaolin Monks می خواهند. اخیرا سوال دیگری در میان توسعه دهندگان بازی های ویدیویی یکی یکی در مورد پروژه هایی که تاکنون رها کرده اند مطرح شده است.
یکی از افرادی که به این سوال پاسخ داده، جاش سایر، طراح بازی استودیو Obsidian است. او در یک سری توییت، درباره تاریخچه کارش روی عنوان لغو شده Aliens صحبت کرد و خاطرات کار روی آن بازی را با دیگران به اشتراک گذاشت:
از سال 2006 تا 2009 روی بازی Aliens برای سگا کار کردم. در آن زمان هیچ سمت مدیری در Obsidian وجود نداشت و تقریباً همه پروژه را اداره می کردند. بنابراین زمانی که رهبران نتوانستند در مورد موضوعی به توافق برسند، اختلالات زیادی در روند کار ایجاد می شد. سرعت توسعه بازی، به خصوص هنگام ایجاد مراحل قابل بازی، بسیار پایین بود.
در همان زمان، عنوان دیگری به نام Alpha Protocol را برای سگا انجام میدادیم و فکر میکنم سگا تا زمانی که Alpha Protocol تمام شد، از انجام Aliens دست کشید. ایده های جالب زیادی برای این بازی وجود داشت، اما داشتن یک ایده چندان مهم نیست. بزرگترین درسی که من از این تجربه آموختم این است که اگر مراحل قابل بازی نداشته باشید، تقریباً هیچ بازی برای ارائه ندارید (البته استثناهایی هم وجود دارد).
ساویر در ادامه اشاره کرد که Aliens: Fireteam Elite که قرار بود در سال 2021 عرضه شود، ساختاری مشابه برنامههای او برای عنوان خودش داشت و به همین دلیل از انتشار بازی خوشحال بود:
من از بازی Aliens: Fireteam Elite خوشحال بودم زیرا ساختار کلی شبیه به هم است [کار گذشته ما] بود؛ یک تیم کوچک، یک دوربین سوم شخص و تمرکز روی عناصر قابل استقرار و پشتیبانی. در حالی که تمام شباهت ها به این چیزها محدود می شد، همیشه دیدن توسعه جالب یک ایده زمانی که به مرحله اکشن می رسد خوب است.
سپس تصاویری از عنوان کنسل شده بازی نقش آفرینی Aliens منتشر کرد و در توضیح تصاویر مربوط به شخصیت های بازی نوشت: «در آرامش بخواب».
ساویر همچنین از نبود کارگردان در استودیو ابسیدین صحبت کرد و توضیح داد:
در آن زمان صاحبان استودیو فکر می کردند که اگر همه تصمیمات را یک نفر بگیرد، خوب کار نمی کند. در نهایت برای پروژه های Aliens و Alpha Protocol افرادی به عنوان کارگردان استخدام شدند و من سه ماه روی Aliens کار کردم. Fallout: New Vegas اولین بازی Obsidian بود که کارگردانی در مراحل اولیه ساخت آن حضور داشت.
جالب اینجاست که در سپتامبر 2006، سگا به طور رسمی اعلام کرد که عنوان جدید Aliens توسط Obsidian در حال توسعه است. در آن زمان قرار بود این بازی بر روی پلتفرم های رایانه شخصی، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شود. طبق توضیحات در آن زمان، نسخه جدید Aliens قرار بود ظاهر متمایز خود را داشته باشد و در عین حال اتمسفر و احساسات فیلم های این مجموعه و بهره گیری از فناوری نسل بعدی برای خلق تجربه ای کاملا متفاوت و منحصر به فرد از دنیای فرازمینی ها.
منبع: کرونیکل بازی های ویدیویی