برخی از منابع داخلی پیشبینی کردند که صنعت بازیهای ویدیویی به سمت توسعه عناوین سادهتر و کوتاهتر AAA حرکت میکند تا به طور موثر بودجه خود را حفظ کند.
بازی های AAA در حال حاضر در وضعیت نگران کننده ای قرار دارند. این صنعت با بودجههای کلان و همچنین بسیاری از بازیها که به اندازه کافی برای حمایت از رشد درآمد ندارند، گرفتار شده است. در همین حال، تعدادی از خودی ها تغییر سیاست صنعت بازی های ویدیویی را به سمت انتشار عناوین کوتاه تر AAA پیش بینی کرده اند.
به گفته یک خودی، بازی های 70 دلاری می توانند در آینده ساده تر و کوتاه تر شوند. در این راستا، به جای اینکه شاهد گیم پلی 50 تا 60 یا حتی صدها ساعتی در برخی بازی ها باشیم، ممکن است شاهد انتشار بازی های 15 تا 20 ساعته بیشتری باشیم.
مشکلات زیادی در صنعت بازی وجود دارد که این روش می تواند آنها را حل کند. این صنعت چیزی شبیه به یک بحران هویت را پشت سر می گذارد و سخت تر از همیشه است که بدانیم چه چیزی مخاطب را جذب می کند.
از سوی دیگر، بازیکنان محتوای جدید و خلاقانه می خواهند. بازی هایی مانند Black Myth: Wukong و Hi-Fi Rush ثابت می کنند که چنین چیزهایی در صنعت وجود دارد. این نشان می دهد که برای موفقیت نیازی به بودجه زیاد و یک بازی بسیار طولانی ندارید. بنابراین، انتقال به ساخت بازیهای کوتاهتر اجازه میدهد تا آزادی بیشتری در خلق و آزمایش داشته باشیم، که میتواند منجر به بازیهای بسیار بهتری شود.